אתר המידע של הבורסה הותקף ע"י האקרים מוסלמיים למשך שעה וחצי

שיתוק אתר מאי"ה חל בסיום יום המסחר ובא לידי ביטוי בקבלת הודעת שגיאה ; מערכת המידע באתר אינה קשורה למערכות המסחר של הבורסה בת"א ; מלבד קשיי כניסה לאתר לא שובש בו המידע ולא נגרמו נזקים אחרים

הערב (א') בשעה וחצי האחרונה של המסחר בבורסה, שותק אתר המידע הראשי של הבורסה. אתר מאי"ה משמש כאתר המרכזי לשם דיווח של החברות הנסחרות בבורסה בת"א. הרקע לשיתוק הפעילות באתר היתה נסיונות תקיפה של האקרים, אשר מקורם במדינות האיסלאם (כך על פי הבדיקות שערכה הבורסה לני"ע).

שיתוק האתר בא לידי ביטוי בחוסר יכולת להיכנס אליו וקבלת הודעת שגיאה. נציין כי מערכת המידע באתר מאי"ה, אינה קשורה לפעילות המסחר ולמערכות המסחר של הבורסה בת"א. מלבד קשיי כניסה לאתר לא הצליחו ההאקרים לגרום לשיבוש המידע בו ולא נגרמו נזקים אחרים.

במהלך התקופה האחרונה חוו מספר אתרים ישראלים תקיפות מצד האקרים מוסלמיים, כאשר התקיפה המפורסמת ביותר נעשתה על אתר בנק ישראל שהופל למשך יותר מ-3 ימים, במסגרתה גם הצליחו ההאקרים לשנות את דף הבית למינשר נאצה בשפה הערבית.

במסגרת תקנה 357 של בנק ישראל מחוייבים הבנקים ליצור לעצמם תשתית אבטחה ראויה. עם זאת התקנה אינה מחייבת את אתר הבורסה, אך היא מהווה השראה לאופן שבו מגנה הבורסה על האתרים שלה, כאשר בבורסה מטפלת חטיבת ה-IT המאויישת על ידי צוות אנשי הבורסה באתר המאי"ה.