הממשלה אישרה הקמת עיר ערבית חדשה בגליל

התוכנית שתגובש תובא לאישור הממשלה עד סוף השנה. בצוות התכנון ישולבו גם אנשי מקצוע ערבים

הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית הקמת עיר ערבית החדשה בגליל. צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, ובהשתתפות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, האוצר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומשרד הפנים, צפוי עתה לגבש תוכנית עבודה לקראת הקמתה של העיר. התוכנית שתגובש תובא לאישור הממשלה עד סוף השנה. בצוות התכנון ישולבו גם אנשי מקצוע ערבים. משרד האוצר צפוי להעביר מיליון שקל למשרד הפנים לצורך ביצוע ההחלטה.

שר הפנים, מאיר שטרית, נימק את הצורך בהקמת העיר החדשה ואמר כי "תמ"א 35 והכנתן של עשרות תוכניות מתאר ליישובים הלא יהודיים העלו את הצורך להרחיב את מגוון ההזדמנויות העומד בפני האוכלוסיה הלא יהודית. השינויים הדמוגרפיים והחברתיים באוכלוסיה זו והצורך לשלבה בכלכלה ובחברה בישראל מחייב הקמה של נדבך עירוני חדש עבור אוכלוסייה זו".

בתום ישיבת הממשלה בירך שטרית על ההחלטה וציין כי מדובר בצעד משמעותי. "קיים צורך להרחיב את מגוון ההזדמנויות העומד בפני האוכלוסייה הלא יהודית. השאיפה שלי היא הקמת עיר ערבית חדשה בגליל. הכוונה היא לעיר מודרנית שכל זוג צעיר יוכל לקנות בית כמו בכל עיר אחרת בעולם", אמר.