מגדלי היוקרה "נווה צדק על הים" יכללו 168 דירות במחיר 45-100 אלף שקל למ"ר "בעיצוב אישי של ג'ורג'יו ארמאני"

יזמי הפרויקט הם צמח המרמן שבשליטת משפחות פייגלין ובן אברהם, יורוקום נדל"ן שבבעלות משפחות אלוביץ ומשפחת יהלומנים יהודית מבלגיה, שהיא גם הבעלים של הקרקע

עוד פרויקט ומגדל יוקרה יוצא לדרך בתל אביב הקטנה. היזמים צמח המרמן (שבשליטת משפחות פייגלין ובן אברהם), יורוקום נדל"ן (שבבעלות משפחות אלוביץ) ומשפחת יהלומנים יהודית מבלגיה, הבעלים של הקרקע, השיקו היום את פרויקט "נווה צדק על הים". הפרויקט יוקם בין הרחובות יצחק אלחנן, מוהליבר והתבור בשכונת שבזי.

על פי התכנון, יוקם מגדל בן 30 קומות כאשר בימים אלה היזמים מבקשים אישור להוסיף עוד 10 קומות, בקשה אשר צפויה להיתקל בהתנגדויות של תושבי הסביבה. המחיר הממוצע צפוי להיות 45 אלף שקל למ"ר, כאשר בדירות הפנטהאוז יימכר כל מ"ר בנוי ב-100 אלף שקל (כ-30 אלף דולר למ"ר). סך הכל מתוכננות בפרויקט 168 דירות.


כחלק מהפרויקט ובצמוד למגדל, יוקם מבנה נוסף בן 5 קומות (מתחם הפביליון) שיכלול 15 דירות דופלקס ודירות לופט מיוחדות. הפביליון יכלול גם שדרת חנויות בוטיק לאורך רחוב אלחנן. היזמים צופים כי סך ההכנסות מהפרויקט יגיע לסכום של 825 מיליון שקל.

הדירות יימכרו עם ריהוט מלא מבית ארמאני קאזה. דירות הפנטהאוזים בפרויקט עוצבו וירוהטו על ידי מעצבי ארמאני קאזה במילאנו ובישראל. בחברה מבטיחים כי "ג'ורג'יו ארמאני בעצמו עיצב אותן", מרמת הקונספט דרך תכנון פנים דקדקני של החלל ועד להחלטה על כל פרט ורהיט בדירה. בדומה לאופנה במגדלי יוקרה אחרים בתל אביב, היזמים מציעים בפרויקט אפשרויות לאיחוד הדירות ויצירת יחידות ענק.



הפרויקט משווק על ידי חברת אלדר, בניהולו של מנכ"ל החברה עמיר שאלתיאל. חברת א. דורי נבחרה להיות הקבלן המבצע של הפרויקט ובמקביל נתקבל היתר והחלו עבודות החפירה והדיפון באתר.

הפרויקט תוכנן ע"י ישר אדריכלים המעורב בשורת מגדלי יוקרה בעיר, בראשותו של האדריכל אבנר ישר. לדברי ישר "אין תשובה חד משמעית האם מגדל באזור הוא טוב או רע, אבל אי אפשר לחשוב שמה שהיה הוא טוב ומה שחדש הוא רע, צריך להתקדם תוך התחשבות בסביבה האורבנית בו כיום". לדבריו, הפרויקט ניצל הזדמנות תכנונית ששילבה בתוכה, פגישה עם נוף הרחוב התל אביבי, מחד, ופגישה עם קו השמים, מאידך.

בנוסף, לראשונה מזה 50 שנה תיסלל שדרה חדשה מהים ועד לשדרות רוטשילד. במסגרת תוכנית בניין העיר, הופקעו מבעלי הקרקע למעלה מדונם וחצי של המגרש, שישמשו לסלילת שדירה מרכזית שתיצור רצף תנועתי מהים לנווה צדק וממגדל שלום לשדרות רוטשילד. לצורך סלילת השדרה, צפוי גם פינוי של מתקני ציבור ומבנים אחרים הממוקמים פיזית על הציר המתוכנן, בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב ויזמי הפרויקט. השדרה הרחבה תהיה ברוחב של 27 מטר, ותכלול שני נתיבי תנועה לכל כיוון, שביל לאופניים, מדרכה רחבה להולכי רגל וקולונדה (שדרת עמודים מקורה).

כזכור, לפני כשנה הסתיימה בנייתו של מגדל נווה צדק בגובה42 קומות בידי אלמוג ים סוף שבבעלות אלי פפושדו. על המגדל נמתחה ביקורת ציבורית רבה בשל טענה שהוא נטע זר למרקם העירוני ההיסטורי של השכונה המאופיינת בבתים צמודי קרקע. ועל הכפלת מספר המכוניות בשכונה ללא עבודות תשתית מתאימות .