כספומן: כמה שווה עו"ד אלי זהר, פרקליטו של אהוד אולמרט?

פרקליטו של ראש הממשלה תופס כותרות לא פחות ממוריס טלנסקי, העד המרכזי בפרשת מעטפות הכסף ; האם חברו האישי של אולמרט גם מרוויח מייצוגו בתיק? ; למהדורה הדיגיטלית של מגזין G

פרקטיקה: הרזומה של זהר כולל לא מעט תיקים של אישי ציבור ושל פוליטיקאים, ועדות חקירה ושאר עניינים מתוקשרים. בין השאר, ייצג את עמרי שרון בפרשת העמותות הפיקטיביות, את אהוד ברק ואת גיסו דורון כהן בפרשת העמותות, את האלוף עמירם לוין בפרשת צאלים ב', וסייע לראש הממשלה אהוד אולמרט להתכונן לחקירתו בוועדת וינוגרד לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה. שכר הטרחה של זהר לשעת עבודה הוא 400 דולר, לא כולל שכר עורכי דין נלווים, אולם על-פי פרסומים, במקרים של ועדות חקירה הוא גובה שכר סמלי, של כ-120 דולר לשעה. את שכר טרחתו של זהר במקרה וינוגרד שילמה המדינה.

המשרד: זהר הוא ראש משרד עורכי הדין מ' זליגמן ושות', משרד גדול, בולט ומקושר, המתמחה במגוון תחומים, שהבולטים שבהם הם ליטיגציה, מסחרי וצווארון לבן. המשרד הכפיל את עצמו בשנים האחרונות, והוא מונה כיום כשישים עורכי דין, חלקם עורכי דין בולטים שהצטרפו אל זהר, כמו צבי בר-נתן. "בר-נתן הקפיץ את מניות המשרד", אומרים עורכי דין, "אבל ברור שמי שאומר היום מ' זליגמן מתכוון לומר 'אלי זהר'". הערכות בשוק הן שמשרד בסדר גודל כזה, הנחשב למצליח ולרווחי, מכניס כ-60 מיליון שקל בשנה. אחרי ניכוי הוצאות התפעול של המשרד, מדובר ברווח של כ-27 מיליון שקל בשנה. שיעור שותפותו של זהר במשרד, כפי שפורסם בעבר, הוא 27%, ומכאן שמדובר בהכנסה מוערכת של כ-7 מיליון שקל בשנה.

תיק אולמרט: תיק אולמרט, המעסיק עכשיו את זהר ואת צוות משרדו, ואף מחזיק אותם בכותרות, אינו בהכרח תיק רווחי בהשוואה לתיקים רגילים. גורמים בשוק עורכי הדין מעריכים כי ההכנסה הכוללת מתיק זה תנוע בין 400 ל-600 אלף דולר, ותגיע ליותר מכך במקרה של משפט מתמשך ושל ערעור. יחסית להשקעה של המשרד בתיק, ובהתחשב בכך שעל-פי הערכות מדובר בעבודה שתימשך שנה, ואף יותר, זו אינה הכנסה גבוהה.

סגנון חיים: זהר מתגורר עם רעייתו נילי בבית פרטי בסביון, הניצב על שטח של שני דונמים. "בתים על שטח דומה בסביון מוצעים כעת למכירה במחירים הנעים סביב ה-8 מיליון שקל", מספר אדיר נחמני מרי/מקס סביון, קריית אונו. זהר נוהג לקום השכם בבוקר, להתעמל ולצאת לעבודה. משרדי מ' זליגמן, הממוקמים במרכז תל אביב, משתרעים על שטח ענק (מתוך כוונה להתרחב בעתיד, טוענים בשוק), ומעוצבים בסגנון סולידי וצנוע יחסית. גם האיש עצמו, מעידים קולגות, צנוע ונעים, שאינו מרבה לבלות במקומות מתוקשרים אלא עם חברים ובני משפחה. על קרבתו למשפחה ניתן ללמוד מהעובדה שאשתו ושניים מילדיו עובדים גם הם במ' זליגמן. זהר הוא חובב קולנוע ותיאטרון, ועל כך מעידים גם עיסוקיו כיו"ר מועצת הקולנוע (בעבר) ויו"ר תיאטרון גשר (כיום).

אופציות: העיסוק בתיק אולמרט הוא כנראה לא כלכלי במיוחד בטווח המיידי, אך מועיל לטווח הארוך, אומרים בשוק. "תיק כזה משתק קצת את המשרד, וכל מי שמחפש עכשיו עורך דין וחשב לקחת את זהר יודע שהוא לא פנוי בשבילו", אומרת ליאורה לבנשטיין, מנכ"ל אנשי מפתח, המספקת ייעוץ ארגוני לעורכי דין. "מצד שני - זה תיק בונה מוניטין, שימצב את המשרד בליגה הראשונה". זהר הוא לא רק מהידועים ומהמוערכים בתחום, אומרים קולגות, אלא גם שומר על רמת פעילות גבוהה מאוד של המשרד, וכל אלה הופכים אותו לסמל הצלחה בתחום.

דף חשבון

400 דולר שכר טרחה לשעת עבודה

500 אלף דולר שכר מוערך לניהול תיק אולמרט

7 מיליון שקל הכנסה שנתית מוערכת

8 מיליון שקל שווי מוערך של הבית בסביון

astar.nayer@gmail.com

למהדורה הדיגיטלית של מגזין G