לאחר חשיפת מגזין G: בכיר באוניברסיטה העברית הושם במעצר-בית בחשד להטרדה מינית של סטודנטיות

הסיפור על פרופסור זה ועל פרופסור נוסף באוניברסיטה העברית נחשף במגזין G לפני כחודש וחצי

בגלי צה"ל נחשף היום (ד') כי מרצה באוניברסיטה העברית הושם במעצר בית בחשד להטרדה מינית של סטודנטיות. הסיפור על פרופסור זה ועל פרופסור נוסף באוניברסיטה העברית, נחשף במגזין G לפני כחודש וחצי.

במגזין G נכתב, כי שבע סטודנטיות הגישו יחד, לפני יותר משנה, מכתב תלונה למרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטה העברית, נגד פרופסור אחר במחלקה שמתייחס לרומנים שניהל אותו מרצה עם סטודנטיות שלימד ושהנחה בעבודות המחקר שלהן. האוניברסיטה לא נקטה נגדו צעדים כלשהם.

דוברת האוניברסיטה, אורית סוליציאנו, מסרה בתגובה למגזין G עם פרסום התחקיר: "האוניברסיטה רואה בחומרה ומטפלת במלוא חומרת הדין בכל מקרה שבו יש חשד של הטרדה מינית או התנהגות שאינה הולמת. האוניברסיטה רואה את תפקידה להגן על הסטודנטים ועל הסטודנטיות שלה.

"מאחר שהנושא טרם התברר וטרם ניתנה החלטה על-ידי הממונה על הטרדה מינית, לא ניתן לאשר את זהות המרצים. ניתן לומר כי בשני המקרים שהיו בשנה האחרונה פעלה האוניברסיטה באופן מיידי. מרגע היוודע הנושא לראש החוג, אשר סבר כי יש בדברים חשד לעבירה, לניצול או להטרדה מינית, הוא העביר את המידע לטיפול רשויות האוניברסיטה.

"במקרה אחד, לא התקבלה ברשויות האוניברסיטה כל תלונה רשמית של סטודנטיות ולכן לא ניתן היה להעמיד את המרצה לדין משמעתי. במקרה השני, בהמשך לתלונה של הסטודנטית, פנתה אליה נציבת הטיפול בתלונות על הטרדה מינית, פרופ' אסתי שהמי, לקבל פרטים נוספים על המקרה. בשלב זה נערך תחקיר ולפי ממצאיו יוחלט על המשך הטיפול".