חלל תקשורת תרכוש את הלוויין עמוס 5 ב-157 מיליון דולר

החברה תשלם ב-31 לאוגוסט 2008 מקדמה של 30 מיליון דולר למטרת התחלת בניית הלוויין ; החברה מתכננת לעשות שימוש בלוויין עמוס 5 לצורך מתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק והחכרת מקטעי החלל שבלוויין

חלל תקשורת הודיעה היום לבורסה בת"א כי חתמה אתמול (ד') על הסכם לרכישת הלויין עמוס 5מחברת Academician M.F הרוסית. עלות רכישת הלוויין מסתכמת ב-157 מיליון דולר. חלל תקשורת תשלם עד ה-31 באוגוסט 2008 מקדמה על סך של 30 מיליון דולר.

החברה דיווחה כי במהלך בניית הלוויין תגייס את ההון לרכישתו מגופים שונים ובערוצים שונים. הלוויין אמור להימסר לחברה והיות משוגר לחלל, לא יאוחר מה-31 במארס בשנת 2011. החברה דיווחה כי אורך החיים של הלוויין צפוי להיות כ-15 שנה כשלפחות 14 מהן ניתנות לביטוח.

החברה מתכננת לעשות שימוש בלוויין עמוס 5 לצורך מתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק והחכרת מקטעי החלל שבלוויין, כשם שעושה היום החברה בלויינים עמוס 2 ועמוס 3 וכשם שמתעתדת החברה לעשות בלוויין עמוס 4.

לחלל ישנה אפשרות לבטל את הסכם הרכישה עד לשיגור והזכות לעצות את ייצור הלוויין. החברה תבצע בדיקות מקיפות ללוויין שיבדקו את כשירותו התפעולית של הלוויין. תוקף ההסכם הותנה במספר תנאים מתלים, ביניהם תשלום המקדמה, חתימה על הסכמים נילווים וקבלת אישורים שאין וודאות ששני הצדדים יקבלו.