אלביט מערכות תמשיך לספק מערכות מזל"טים לצבא אוסטרליה בהיקף של מספר מיליוני דולרים

מדובר בהצטיידות השלישית של צבא אוסטרליה במערכת מתוצרת אלביט בשלוש השנים האחרונות ; בנוסף, חברה משותפת של אלביט זכתה בחוזה לאספקת מערכות קשר המיועדות למטוס הקרב F-15E ביותר מ-17 מיליון דולר

אלביט מערכות מודיעה היום (א') כי חתמה חוזה נוסף עם צבא אוסטרליה, לאספקת מערכות מזל"טים, בהיקף של מספר מיליוני דולרים. מדובר בהצטיידות השלישית של צבא אוסטרליה במערכת מתוצרת אלביט בשלוש השנים האחרונות.

אלביט תספק לצבא האוסטרלי את מערכת הסקיילארק I, שניתן לשאתה על גבו של לוחם בכוחות היבשה והמיועדת לתצפית יום ולילה ולאיסוף מודיעין עד לטווח של כ-10 ק"מ. המערכת מיועדת לשפר את ביצוע המשימות של כוחות היבשה ברמה הטקטית, תוך התאמה מלאה לתרחישי הפעילות המבצעית.

המזל"ט, ייצויד במנוע חשמלי שקט במיוחד, יכולת טיסה אוטונומית לחלוטין ואיכות תצפית גבוהה המאפשרים תפעול והתמצאות טובים, והוא ניתן להפעלה על ידי הלוחם בשטח לאחר הכשרה קצרה.

חיים קלרמן, מנכ"ל חטיבת מערכי מל"ט וסגן נשיא אלביט מערכות, אמר כי "החלטתה של ממשלת אוסטרליה להצטייד בכמות נוספת של מערכות סקיילארק I מעידה על שביעות רצונה מיכולותיו של כלי הטייס ומהערך המוסף שהוא מעניק ללוחמים בשדה הקרב".

מערכת הסקיילארק I של אלביט מערכות, נמכרה עד כה ללקוחות בארץ ובעולם והיא מופעלת על ידיהם במגוון אזורי עימות, בהם עיראק ואפגניסטן, וכן מופעלת על ידי צה"ל במשימות בטחון שוטף.

בנוסף, אלביט מערכות דיווחה בסוף השבוע כי VSI, חברה משותפת שלה ושל חברת רוקוול קולינס, זכתה בחוזה לאספקת מערכות קשר לקסדות - JHMCS המיועדות למטוס הקרב F-15E שמיוצר על ידי חברת בואינג, בהיקף של למעלה מ-17 מיליון דולר. אספקות ראשוניות של המערכות כבר החלו, ויתפרסו עד לאמצע 2009.

נשיא VSI, דרו ברוגל, התייחס לעסקה באומרו כי "החדרת מערכות ה-JHMCS שלנו למטוסי הקרב היתה יעד מפתח של החברה מאז שהתחלנו לייצר את המערכת ב-1996".