הרשת הישנה של סלקום מתרוקנת: החברה תשתמש בתדרים לדור השלישי

ל"גלובס" נודע כי סלקום הבהירה רשמית למשרד התקשורת על כוונתה להשתמש בתדרי ה-850 מגה הרץ שברשותה ברשת הישנה ולהסב אותם לטובת שימוש ברשת הדור השלישי שלה

הרשת הסלולרית הישנה של סלקום ממשיכה להתרוקן ממשתמשים. כיום נמצאים עדיין ברשת הישנה מאות אלפים בודדים של משתמשים לעומת מיליונים ברשת החדשה המשדרת בדור השלישי. בהתאם למגמה העולמית, מתכננת החברה לעשות שימוש בתדרים של הרשת הישנה המתרוקנת לטובת רשת דור שלישי של החברה.

ל"גלובס" נודע כי סלקום הבהירה רשמית למשרד התקשורת על כוונתה להשתמש בתדרי ה-850 מגה הרץ שברשותה ברשת הישנה (רשת ה-TDMA) ולהסב אותם לטובת שימוש ברשת הדור השלישי שלה (UMTS/HSDPA). בכך מסתיים למעשה הדיון הממושך של החברה מול משרד התקשורת סביב השאלה האם ראוי שהתדרים הישנים יוחזרו למשרד לאור אי השימוש של סלקום בהם.

יש לציין כי תדרים נמוכים ברשתות התקשורת נחשבים לאיכותיים יותר ולכן סלקום, בניהולו של עמוס שפירא, לא רצתה לוותר על התדרים ומכאן הדיון הממושך שהתקיים בנושא מול משרד התקשורת. התדרים הנמוכים מכסים שטח גדול יותר והקליטה בתוך מבנים משתפרת אף היא. עבור חברת הסלולר ישנה חשיבות רבה לשימוש בתדרים הנמוכים מכיוון שכך היא יכולה לחסוך בכמות האנטנות הנדרשת באופן ניכר. על רקע הקושי בהקמת אנטנות חדשות, יש לכך משמעות כלכלית חשובה מאוד לחברות.

השימוש בתדרי ה-850 מגה הרץ אמור לפתור עבור סלקום את מצוקת התדרים והיא למעשה מוותרת, בלית ברירה, על הדרישה לקבל תדרים בתחום ה-900 מגה הרץ, שנחשבים לכאורה איכותיים יותר. סלקום ניהלה מאבק עיקש במשך שנים לקבל תדרי 900 מגה הרץ אך משרד התקשורת לא איפשר לה לקבלם.

במשרד התקשורת הוחלט כי תדרי ה-900 מגה הרץ יוקצו לטובת הרשות הפלשתינית, שתחלק אותם לחברת וואטאניה, המפעיל הסלולר השני באזור, שאמור להתחיל לעבוד בשנה הבאה. במשרד התקשורת סבורים שלסלקום אין מצוקה אמיתית של תדרים והניחו, כפי שהחברה החליטה בסופו של דבר, כי היא יכולה להשתמש בתדרי הרשת הישנה שלה (TDMA) לטובת רשת הדור השלישי שהיא מפעילה.

עד לאחרונה שקלה סלקום להשתמש בתדרי ה-850 מגה הרץ של הרשת הישנה שלה לטובת שירותי התקשורת הנייחת שלה למגזר הפרטי. בסלקום קיימת תוכנית מגירה הנדסית בנושא הזה אך היא כנראה לא תיושם, לאור היכולת להשתמש בתדרים לטובת הסלולר בדור השלישי.