טייקוני הנדל"ן: לא מתרגשים מהמצב בגיאורגיה - אירועים כאלה נשכחים

רק לפני כחצי שנה דובר על כך שגיאורגיה סוחפת משקיעים ישראלים שהחלו לבחון בה הזדמנויות נדל"ניות, לאור הצמיחה הכלכלית במדינה

רק לפני כחצי שנה דובר על כך שגיאורגיה סוחפת משקיעים ישראלים שהחלו לבחון בה הזדמנויות נדל"ניות, לאור הצמיחה הכלכלית במדינה. גם שיפור היחסים בין ירושלים לבירה הגיאורגית טביליסי והגידול בייצוא הביטחוני פיתו את הישראלים להיכנס לזירה הנדל"נית של המדינה.

בתחילת ינואר הודיעה חברת רילון , שבשליטת יוסי בודנשטיין, כי הרשויות הרלוונטיות בגיאורגיה אישרו תוכניות לקרקע שבבעלותה, הנמצאת מזרחית לטביליסי. על הקרקע יוקם פרויקט בנייה למסחר, משרדים, לוגיסטיקה ואחסנה בשטח כולל של כ-2.1 מיליון מ"ר.

נמרודי, דמרי, ורדינון

מספר חודשים קודם לכן, הודיעה הכשרת הישוב שבשליטת עפר נמרודי כי היא השלימה, יחד עם שותפים, רכישת קרקע בשטח 70 דונם בקרבת אגם ליסי בטביליסי, תמורת 1.3 מיליון דולר, לבנייה של פרויקט למגורים.

גם חברת גירון פיתוח ובנייה שבשליטת ד"ר אריה עובדיה ואבי רויכמן וכן חברת דמרי של יגאל דמרי, היתה אמורה לרכוש מעיריית טביליסי קרקע בשטח 1,200 דונם בצפון טביליסי תמורת 62.5 מיליון דולר לפני יותר מחצי שנה. לפני כחודש הודיעה קבוצת א. אופיר הישראלית, העוסקת ביזמות ובנייה, כי היא מרחיבה את המפעל שהקימה לייצור בלוקים בגיאורגיה ב-10 מיליון שקל.

בספטמבר האחרון התקשרה חברת ורדינון נדל"ן , שבשליטת משפחת ורדינון, בהסכם לרכישת קרקע בשטח של 10,000 מ"ר באחד הרבעים של טביליסי להקמת מגורים.

עופר, פדרמן, פישמן

לפני חצי שנה גם דובר בשוק הנדל"ן על כך שאייל עופר בודק אפשרות להשקיע בהקמת מרכזי קניות במדינה ובהשקת קו רכבת שיעביר מטענים מאסיה לאירופה. עמי פדרמן, מבעלי מלונות דן התעניין בבניית מלון בטביליסי. גם אליעזר פישמן הוזכר כמתעניין בהשקעות במדינה.

עו"ד אהוד קרונפלד, מבעלי כרית השקעות, ואלי אנוך, ישראלי יליד גיאורגיה, משקיעים שם בנדל"ן באמצעות חברת SBRE שבשליטת בנק אוף גיאורגיה. SBRE עוסקת ברכישה, בייזום ובפיתוח נכסי נדל"ן מניב, וכן ביזמות ובפיתוח של מרכזי קניות ובהשקעה במגורי יוקרה. רוב הנכסים הם בעיר הבירה וחלק מהם בעיר הנמל בטומי (Batumi).

לשאלת "גלובס" כיצד ישפיע המשבר הנוכחי על השקעות הנדל"ן לטווח הארוך, השיב קרונפלד כי "ברור מאליו שישנה השפעה על הנדל"ן. אנחנו (בישראל) מדינה שסבלה מלחמות, ואנחנו יודעים שדברים כאלה נשכחים. כשהעניינים יירגעו, זו תהיה הזדמנות לחפש נכסים נוספים, כי אני מניח שבתקופה הקרובה יהיו הזדמנויות למי שמחפש השקעות".

מקווים להסדר מהיר

כשנשאל מהי התחושה כרגע בגיאורגיה, השיב קרונפלד כי "קיבלתי עכשיו אי-מייל מנשיא בנק אוף גיאורגיה, שאומר שהבנק ממשיך לעבוד באופן רגיל וכי רק שני סניפים מתוך 150 נסגרו. הוא גם סיפר שהוא שמע שהממשלה שלהם החליטה לסגת מדרום-אוסטיה לפי דרישת הרוסים, ושגם מארה"ב, מאירופה ומנאט"ו ישנן קבוצות של אנשים שנשלחים כדי להשגיח על המשא ומתן בתקווה שהוא יביא להסדר תוך כמה ימים".

קרונפלד מוסיף כי "על מנת להפגין תחושת עסקים כרגיל, הבנק אפילו שולח נציג לישראל, לפגישות שתוכננו מראש. מובן שאני והקבוצה שלי לא שמחים על מה שקורה, אבל אנחנו לא מוטרדים במידה מופרזת. כי בסופו של דבר, העניינים יסתדרו והעסקים ימשיכו".