דירוג פרינסטון ריוויו: ייל והרוורד האוניברסיטאות הירוקות ביותר בארה"ב

הדירוג הירוק נקבע על בסיס שקלול של איכות החיים וגישה לסביבה בקמפוס, יחד עם היקף ומספר הקורסים והתוכניות למדעי הסביבה

ייל, הרוורד ו-9 מוסדות אקדמאיים נוספים קיבלו ציון מושלם בקטגוריית הדירוג הירוק, שמירה על איכות הסביבה, בדירוג 368 מוסדות הלימוד הטובים ביותר בארה"ב לשנת 2008 של פרינסטון ריוויו.

הדירוג הירוק שולב השנה לראשונה כחלק מקידום מגמה ירוקה באוניברסיטאות והוא נבנה בשיתוף עם ארגון סביבתי בשם Eco-America. הדירוג הירוק נקבע על בסיס שקלול של איכות החיים וגישה לסביבה בקמפוס, יחד עם היקף ומספר הקורסים והתוכניות למדעי הסביבה.

המוסדות הנוספים בקטגוריה זו הם: האוניברסיטה של מדינת אריזונה, Bates College, אטלנטה קולג', אונ' Emory, ג'ורג'יה-טק, SUNY Binghamton, האוניברסיטה של ניו-המפשיר, אוניברסיטת אורוגון, אוניברסיטת וושינגטון.

דב שליט, מנהל השלוחה הישראלית של פרינסטון ריוויו, הסביר כי הוספת הדירוג הירוק השנה מצביעה על החשיבות של נושא האקולוגיה בימינו, הן עבור גופים ציבוריים והן עבור הסטודנטים. לדבריו, יותר ויותר צעירים רוצים ללמוד ולעסוק בתחומי סביבה, והעולם האקדמי מגיב בהתאם ומתאים עצמו למציאות החדשה.

פרינסטון ריוויו, הידועה בפרסום מדרגים שנתיים של המוסדות האקדמאים בארה"ב, פרסמה בשבוע שעבר את הספר 368 מוסדות הלימוד הטובים ביותר בארה"ב. הספר מדרג את מוסדות הלימוד לפי 62 קטגוריות שונות, כאשר בכל קטגוריה מופיעים 20 המוסדות המובילים. 368 המוסדות הטובים ביותר נבחרו מבין למעלה מ-2,000 מוסדות לימוד אקדמאיים בארה"ב, והמדרג מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ-120,000 סטודנטים שהתבקשו לענות על 80 שאלות. זו השנה ה-17 ברציפות שפרינסטון ריוויו מפרסמת מדרג זה.

בדירוג נמצא עוד כי הזדמנויות הקריירה הטובות ביותר מחכות לבוגרי אוניברסיטתNortheastern ואת חווית הלימוד הטובה ביותר ניתן להשיג באוניברסיטת סטאנפורד. לסטודנטים המעוניינים להעביר את תקופת לימודיהם במסיבות כדאי לשקול לימודים באוניברסיטה של פלורידה, אשר דורגה במקום הראשון בקטגוריית בית הספר למסיבות.

סטודנטים הזקוקים לסיוע כלכלי - רצוי שיפנו לאונ' פרינסטון שדורגה במקום הראשון בקטגוריה זו, ובנוסף, זכתה האוניברסיטה בקטגוריה של הקמפוס היפה.

שליט הוסיף, "דירוגי האוניברסיטאות לתואר ראשון או שני מהווים שיקול קריטי עבור סטודנטים בבחירת מוסד לימודים. הסטודנטים שמים דגש על הנושאים שמעניינים אותם בדירוג, כדי לבחור את האוניברסיטה שהכי מתאימה להם. מהצד השני, האוניברסיטאות עושות כל מאמץ כדי להיראות טוב בעיני הסטודנטים. לכן, הדירוגים מעודדים את האוניברסיטאות לפעול ללא הפסק לשיפור רמת הלימודים והתנאים הסביבתיים בקמפוסים, במטרה למשוך אליהם את הסטודנטים הטובים ביותר. בסופו של דבר, הדירוגים הם כלי מצוין בפיתוח הלימודים האקדמיים בארה"ב".