גלישה פעילה: 75% מהגולשים קוראים פורומים, כ-50% קוראים טוקבקים

הנתונים עולים ממחקר שביצעו TBWA דיגיטל יחד עם מכון המחקר מדגם ; גברים כותבים יותר טוקבקים מנשים

75% מהגולשים קראו תכנים בפורומים בחודש האחרון - כך עולה מהסקר החודשי שערכו הפיוזלטר של TBWA דיגיטל (fuseletter.co.il) ומכון המחקר מדגם. הסקר בדק את מידת המעורבות של הגולשים במדיה חברתית כגון: בלוגים, פורומים וטוקבקים; במטרה ליצור את "מדד המעורבות במדיה חברתית", שבודק מהו שיעור הגולשים הפעילים בכל אחד מערוצי המדיה ביחס לשיעור החשיפה הכללי.

עוד עולה מהסקר כי שיעור החשיפה לטוקבקים ולבלוגים הוא זהה, ועומד על 50%. עם זאת, מהמחקר עולה ניתן להגדיר טוקבקים כטריטוריה יותר גברית: 56% מהגברים קראו טוקבקים בחודש האחרון, ביחס ל-46% בלבד בקרב נשים, אולם לא נמצאו הבדלים בין נשים לגברים בצריכת פורומים ובלוגים.

המדד ערך הבחנה בין שני סוגים של גולשים: הגולש ה"מעורב", אשר בנוסף לקריאת תוכן גם יוצר וכותב תכנים; והגולש ה"פסיבי", אשר מסתפק בקריאת תכנים בלבד. המדד מעלה כי פורומים הם המדיום החברתי המוביל במעורבות גולשים לא רק בחשיפה - 53% מהקוראים גם יוצרים תכנים.

למרות שיעורי החשיפה הדומים לבלוגים ולטוקבקים (50%) - בטוקבקים רמת המעורבות גבוהה יותר, כאשר 35% מקוראי הטוקבקים גם מייצרים טוקבקים, בהשוואה ל-19% בקרב קוראי הבלוגים אשר מייצרים וכותבים.

על-פי הסקר, לא ניתן להצביע על קורלציה חיובית בין חשיפה לערוץ המדיה ובין מדד המעורבות. כך למשל, צעירים בגילאי 15-17 נחשפים לבלוגים יותר מגילאי 45-54, אך מדד המעורבות שלהם נמוכה בהרבה - 18% ו-27% בהתאמה. 60% מגילאי 15-35 קוראים טוקבקים, אך מדד המעורבות של שכבת הגיל 15-17 הינו 60% ואילו בגילאי 25-34 הוא מגיע ל-30% בלבד.

הסקר של TBWA DIGITAL ומכון המחקר "מדגם", מפורסם באופן חודשי בפיולזטר ובודק דפוסי שימוש וצריכה של מדיה דיגיטלית. הסקר נערך בקרב 400 חברי הפאנל האינטרנטי של מדגם, המייצג את אוכלוסיית הגולשים, היהודית בגילאי 15.