ישראל תחליף שטרות בלויים בעזה במטרה למנוע מהפלסטינים להוציא מטבע מתחרה לשקל

ישראל תשלח משאיות מאובטחות של חברת "ברינקס" לרצועת עזה, על מנת להחליף שטרות בלויים שהצטברו בידי התושבים הפלסטינים

המצוקה הכלכלית המחריפה בעזה פוערת סדקים אפילו במצור שהטילה ישראל: לגלי צה"ל נודע כי לראשונה מאז עליית חמאס לשלטון, ישראל שולחת לרצועת עזה שטרות כסף חדשים, במקום אלה שהתבלו, בהליך מורכב; המטרה: למנוע מהפלסטינים להוציא מטבע מתחרה לשקל.

ישראל תשלח משאיות מאובטחות של חברת "ברינקס" לרצועת-עזה, על-מנת להחליף שטרות-בלויים שהצטברו בידי התושבים הפלסטינים.

ההליך המורכב, שעד כה בוצע לפני שבועיים בפעם הראשונה, עתיד לצאת לפועל בשני שלבים סמוכים: תחילה, יועברו לבנק ישראל שלושה מיליון שקלים במזומן, מתוך סניפים שונים הפועלים ברצועה. רק לאחר בדיקת זיופים, יגיעו לשם ביום שישי שטרות חדשים באותו הסכום.

נשיא התאחדות התעשיינים בעזה, עלי חייאת, מסביר כי ההליך חיוני שייקל על חיי התושבים ועל המסחר: "מתחילת הסגר על עזה לא מחליפים את הכסף", הוא מספר, "זו לא בעיה חד פעמית - כל חודש אנחנו מתמודדים עם אותה בעיה, ומתחננים לצד הישראלי - או שיכניסו כסף, או שיחליפו אותו".

גורמים בירושלים מבהירים הבוקר כי לא מדובר בהזרמת כספים חדשים לממשלת חמאס - אלא בהחלפה טכנית בלבד, שנועדה לשמור על איכות המטבע. בשנתיים שחלפו מתחילת המצור התצטברו שם עשרות אלפי שטרות קרועים ללא שימוש, וישראל מעוניינת למנוע מצב שבו הפלסטינים יחלו להנפיק מטבע עצמאי ומתחרה לשקל.