בדרך לעסקה? לן בלווטניק יסיים בעוד כשבוע את בדיקת הנאותות ל"מעריב"

על-פי הערכות, בלווטניק מעוניין לרכוש את מלוא מניות "מעריב" - אולם מו"ל "מעריב", עופר נמרודי, מעוניין לשמור בידיו חלק מהמניות

בדיקת הנאותות של המיליארדר לן בלווטניק לעיתון "מעריב " צפויה להסתיים בעוד כשבוע. ל"גלובס" נודע כי לצורך בדיקת הנאותות המקיפה שכר בלווטניק את משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, אשר נעזר גם במשרד רואי חשבון לצרוך בדיקה מקיפה של כל ההיבטים.

על-פי הערכות, בלווטניק מעוניין לרכוש את מלוא מניות "מעריב", אולם הערכות אלה גורסות גם כי מו"ל "מעריב", עופר נמרודי, מעוניין לשמור על חלק ממניות העיתון, אם כי לא מניות רוב. עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובתו של נמרודי.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", לפני כ-3 שבועות חתמו נמרודי ובלווטניק על הסכם "נו שופ" (NO SHOP), המחייב אותם לנהל משא-ומתן רק זה עם זה, ללא גורמים נוספים, למשך חודש ימים. בנוסף, הסכימו השניים לשמור על סודיות - דבר שהצליח למזער את מספר הידיעות שפורסמו בעניין זה מאז החתימה על ההסכם.

הסכם "נו שופ" מאפשר לנמרודי ולבלווטניק לנהל משא-ומתן ללא חשש כי ההסכם איפשר לבלווטניק, באמצעות משרד הרצוג-פוקס-נאמן שנשכר על-ידו, לנהל בדיקת נאותות מעמיקה.

כבר בתחילת המשא-ומתן בין נמרודי לבלווטניק, שהחל לפני מספר חודשים, הועלו שתי אפשרויות. האחת היא רכישה מלאה של החזקות הכשרת היישוב שבשליטת נמרודי ב"מעריב" (62%), והאחרת היא רכישה של חלק מהמניות והותרת חלק בידי נמרודי. אולם, עם הדיווח לבורסה באשר למגעים עם בלווטניק, הבהירה הכשרת היישוב שבשליטת נמרודי כי המגעים מתקיימים על מלוא המניות ב"מעריב".

לפי הערכות אחרונות, המשא-ומתן על רכישת "מעריב" התנהל לפי שווי של 90-100 מיליון דולר. כמו כן, העסקה מותנית בפתרון הסכסוך בין נמרודי לבין שותפו ב"מעריב", ולדימיר גוסינסקי, המחזיק 27% מהמניות. יחד עם זאת, יש לציין כי במגעים בין נמרודי לבלווטניק מתווך עו"ד צבי חפץ, אשר מקורב הן לנמרודי, הן לבלווטניק והן לגוסינסקי, מה שעשוי להשפיע על גוסינסקי לתמוך בביצוע העסקה. חפץ, שימש בעבר כסגן יו"ר מועצת המנהלים של "מעריב" ולאחר מכן כשגריר ישראל בלונדון, ייצג בעבר את גוסינסקי במועצת המנהלים של "מעריב".