איגודי התסריטאים והבימאים ופורום היוצרים הדוקומנטריים יוצאים נגד האחים עופר

מארגנים כנס מחאה בשל הצנזורה שמנסים להטיל האחים יולי וסמי עופר על הקרנת סרטו של מיקי רוזנטל, "שיטת השקשוקה", העוסק בפעילות העסקית של האחים

ספק אם במסגרת לימודי העיתונות בבית-ספר "סמי עופר לתקשורת" (במרכז הבינתחומי הרצליה), המכשיר את אנשי התקשורת של המחר, יתקיים דיון בנושא הצנזורה שמנסה להטיל סמי עופר, נותן החסות לבית-הספר, על גופי התקשורת שמנסים לשדר סרט העוסק בהתנהלותו העסקית מול זרועות השלטון.

מי שבכל זאת מעוניין להקשיב לדיון בנושא צנזורה של בעלי הון על התקשורת, יוכל לעשות זאת ביום ראשון הקרוב בבית סוקולוב בת"א. איגודי התסריטאים והבימאים ופורום היוצרים הדוקומנטריים, יקיימו כנס חירום בנושא "צנזורה המונעת משיקולים פרטיים של בעלי הון המעוניינים להכתיב תכנים מסוימים ובד בבד למנוע מהתקשורת לעסוק בתכנים שאינם לרוחם, והכל בערוצים השייכים ומיועדים לציבור".

העילה לכנס ולתכנים שבו, היא הצנזורה שמנסים להטיל האחים יולי וסמי עופר על הקרנת סרטו של העיתונאי מיקי רוזנטל - "שיטת השקשוקה", העוסק ביכולות העסקיות המרשימות של האחים הנ"ל. בין השאר יעסוק הסרט בהפרטת חברות ממשלתיות ומכירתן לחברות שבבעלות האחים עופר במחירים נמוכים במיוחד, נוסף על הטבות מפליגות.

עד כה נחלה הצנזורה של משפחת עופר הצלחה חלקית: הסרט, שהיה מיועד לשידור ב"יס", לא ישודר במסגרת שידורי הלוויין, כפי הנראה בשל התערבות גיבורי הסרט (חוץ מרוזנטל, שעל פי הטריילר הוא הנושא העיקרי של הסרט).

בכנס יתקיים פאנל שיורכב מנציגי היוצרים, נציגי הגופים המשדרים, נציגי הרגולטור ואנשי תקשורת.