נקבע המחיר של יפנאוטו: מטיס קפיטל צפויה למכור אחזקותיה בחברה לפי שווי חברה של 460 מיליון שקל

ההסכם המתגבש: גרנית הכרמל תרכוש את חלקה של מטיס (50%) תמורת 230 מיליון שקל גם גד זאבי עשוי להצטרף לעסקה ולמכור את חלקו (50%) ביפנאוטו

שבועיים לאחר הודעת מטיס קפיטל על "מגעים ראשונים" למכירת אחזקותיה ביפנאוטו לגרנית הכרמל , הודיעו היום החברות לבורסה כי חתמו על "מסמך הבנות" לניהול מו"מ לביצוע העסקה לפי שווי חברה של 460 מיליון שקל.

על פי ההסכם המתגבש, גרנית הנמצאת בשליטת דוד עזריאלי, תרכוש ממטיס קפיטל, הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, את החזקותיה (50%) ביפנאוטו תמורת 230 מיליון שקל. לסכום זה יתווסף החזר מלוא הלוואות הבעלים שהעמידה מטיס ליפנאוטו בסך כ-55 מליון שקל, וכל הסכום (285 מיליון שקלים) ישולם עד ה-30 בספטמבר.

העסקה סינרגטית לפעילות הרכב המצומצמת בקבוצת גרנית, המסתכמת כיום בייבוא של אופנועים חשמליים ומשאיות קנוורט מארה"ב. עזריאלי רואה ביפנאוטו חברה יצרנית ערך ומזומנים עם פוטנציאל להצפת ערך והוא רוצה להיות שחקן משמעותי בתחום.

מצידה, מטיס התחייבה לא לנהל משא ומתן עם צד שלישי למכירת מניות יפנאוטו ונסוגה מדרישתה להתנות את מכירת החזקותיה בחברה במכירת חברת הבת יורופקאר, העוסקת בתחום השכרת הרכב והליסינג.

החברה הודיעה היום כי היא תמכור לאמפא ליס את תיק הליסינג של יורופקאר תמורת סוכם כולל של כ46 מיליון שקל. נזכיר, כי לפני כשלושה שבועות נסוגה קבוצת כדורי מהשלמת העסקה לרכישת יורופקאר.

נציין, כי למירג' פיתוח ישראל, הנמצאת בבעלות גד זאבי ומחזיקה ב-50% ממניות יפנאוטו, קיימת זכות הסירוב הראשונה באמצעות השוואת המחיר. על פי הודעת החברה, זאבי גם עשוי להצטרף לעסקה ולמכור את חלקו, כך שעזריאלי ירכוש את כל השליטה ביפנאוטו.

ירידה של 80% ברווח הנקי ברבעון השני

העסקה כפופה לתוצאות בדיקת נאותות שיבוצעו על ידי גרנית ליפנאוטו, יבואנית, מפיצת ומשווקת כלי הרכב וחלקי החילוף מסוג סובארו. על פי הדו"חות של יפנאוטו שפורסמו שלשום, נתח השוק של החברה ירד ל-3.5%, ההכנסות ירדו ברבעון השני ב-12% ל-248.6 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על 3.6 מיליון שקל בלבד, ירידה של כ-80%.

איציק כהן, מנכ"ל מטיס קפיטל, אמר היום ל"גלובס", כי "עם הגעתו של דגם הסדאן ארבע דלתות לישראל, יפנאוטו תחזור לקצב הגידול שהיה לה בשלוש השנים האחרונות".

באוגוסט 2005 השלימה מטיס קפיטל את רכישת 50% מחברת יפנאוטו תמורת 30 מיליון דולר, מחיר ששיקף לחברה שווי של 60 מיליון דולר (באותה תקופה שער הדולר נע סביב 4.5 שקלים). זאבי היה זקוק באותם ימים למזומנים בכדי להחזיר חובות לבנקים הבינלאומי ודיסקונט.

במסגרת הסכסוך המשפטי בין ברזילי לבנק לאומי הוצגה לאחרונה הערכת שווי שבוצעה ליפנאוטו, לפיה החברה שווה 697 מיליון שקל. שווי יותר נמוך לחברה הוצג במסגרת כמה ניסיונות שבוצעו בשנה האחרונה להנפקת מניות יפנאוטו בבורסה לפי שווי של 400-500 מיליון שקל. ההנפקה לא יצאה לפועל על רקע המצב בשווקים, וכיום רק האג"ח שלה נסחרת.