אפריקה ישראל עברה להפסד ברבעון של 91 מיליון שקל

החברה לא פירסמה אזהרת רווח מוקדמת ; ההכנסות צנחו ב-65% ל-1.6 מיליארד שקל, לעומת 4.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד ; הוצאות המימון של החברה ברבעון הסתכמו ב-677.4 מיליון שקל, עלייה של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב פירסמה לפני זמן קצר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. ללא אזהרת רווח מוקדמת, החברה עברה להפסד ברבעון השני המיוחס לבעלי מניות הרוב, של 91 מיליון שקל, לעומת רווח נקי שרשמה ברבעון המקביל אשתקד, בסך של 3.4 מיליארד שקל.

לדברי החברה, ההפסד נובע בעיקרו מעלייה בהוצאות המימון, עקב עליית מדד המחירים לצרכן בשיעור של 2.4% מתחילת השנה, והפרשה לירידת ערך בגין פארק הארד רוק בארה"ב בגובה של כ-10 מיליון דולר.

ההכנסות צנחו ב-65% והסתכמו ברבעון ב-1.6 מיליארד שקל, לעומת 4.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון של החברה ברבעון הסתכמו ב-677.4 מיליון שקל, עלייה של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות ליום 30 ביוני 2008 הסתכם בכ-5.9 מיליארד שקל, לעומת כ-6.7 מיליארד שקל בסוף 2007. הירידה נובעת בעיקר מהיחלשות הדולר אל מול השקל.

מניית אפריקה ישראל, הנסחרת במדד המעו"ף, איבדה בשנה האחרונה כ-61% מערכה למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-7.5 מיליארד שקל. מרבית היום נסחרה המניה בעליות של עד 2.4%. מי זוכר שבמאי 2007 נסחרה אפריקה ישראל לפי שווי של 28 מיליארד שקל.

נזכיר שבחודש שעבר הורידה מעלות את דירוג האג"ח של החברה ב-3 רמות מ-"AA" ל-"A" עם אופק יציב. באפריקה לא אהבו את המהלך וציינו בין השאר כי "לחברה אין כל קשיי מימון בארה"ב ולכל הפרויקטים ליווי פיננסי סגור לטווח בינוני ומעלה". רק אתמול נודע על בעיות בפרויקט הארד רוק פארק שבארה"ב, בו השקיעה אפריקה ישראל 10 מיליון דולר. שותפתה פולאר השקעות הודיעה על מחיקה של 16.8 מיליון שקל, אך אפריקה ישראל לא טרחה לידע על כך את המשקיעים במניה שלה.

איזי כהן, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל אמר: "ברבעון זה המשכנו ביישום תוכנית העבודה אשר משלבת התמקדות בביצוע והשלמה של למעלה מ-100 פרויקטים בהם החברה פועלת, אשר יובילו להצפת ערך משמעותית בעתיד. בכוונתנו להמשיך ולפעול בהתאם למתווה תוך הקפדה על ביצוע הפרויקטים ומימון פיננסי ספציפי ברמת הפרויקט".

הבוקר, חברת הבת, אפי פיתוח הנסחרת בלונדון, פירסמה את התוצאות לסיכום המחצית הראשונה של 2008. דיווחה על זינוק של 94% ברווח ל-97.2 מיליון דולר על רקע עסקת אקווה מרין 2.

אבי ברזילי, סמנכ"ל כספים אפי פיתוח, אמר ל"גלובס": "משבר הנדל"ן לא הגיעה לרוסיה. חתמנו ב-2008 על חוזי שכירויות גבוהים ב-10%-15% יותר גבוהים מאשר ב-2007".

אפי פיתוח רשמה עליה בשווי הנכסי לכ-12.1 דולר למניה בהשוואה ל-11.3 דולר למניה בסוף 2007, זאת לעומת מחיר של כ-5 דולר בבורסה, המשקף לחברה שווי שוק של כ-2.6 מיליארד דולר.

לגבי הערכות השווי של הנכסים, אמר ברזילי כי במזרח אירופה וברוסיה, בניגוד למערב אירופה וארה"ב, לא ירד שווי הנכסים.