סוכנות הידיעות בלומברג: סטיב ג'ובס מת - אה, בעצם לא

סוכנות הידיעות האמריקנית בלומברג, דיווחה היום בטעות, על מותו של סטיב ג'ובס מנכ"ל חברת אפל, במסמך בן 17 עמודים שפורסם ; ג'ובס חי ושלם, ואילו התקלה התרחשה לאחר שעורכי תוכן בבלומברג ביקשו רק לעדכן פרטים אודות המנכ"ל -אך פירסמו בטעות את המסמך המלא

סוכנות הידיעות האמריקנית בלומברג, דיווחה היום (ה'), בטעות, על מותו של סטיב ג'ובס מנכ"ל חברת אפל , במסמך אבל בן 17 עמודים. מנכ"ל אפל חי ושלם, ואילו התקלה התרחשה לאחר שעורכי תוכן בבלומברג ביקשו רק לעדכן פרטים אודות המנכ"ל- אך בטעות פירסמו את המסמך המלא.

סוכנות הידיעות, מעדכנת באופן שוטף קבצים אודות אישיים מרכזיים בעולם הפיננסי, גם כאשר אלה בריאים לחלוטין, כהכנה ליום מותם בעתיד. עם זאת, מצב בריאותו של ג'ובס ממשיך לעמוד במרכז של ספקולציות בוול סטריט ובעלום, לאחר שהתאושש בעבר מסרטן.

סוגיית סטיב ג'ובס מדגימה מציאות אכזרית: מחיר מניה של חברה כולל גם את שווי פוליסת ביטוח החיים של המנכ"ל שלה. אם ג'ובס ימות לפתע, מניית אפל תקרוס. אפילו החששות לגבי סרטן הלבלב גרמו למניה לרדת, בגלל סיכוי גובר לתרחיש כזה.

ברוב החברות, ההיפך הוא הנכון. מחקרים מראים שרוב המשקיעים עושים כסף כשהמנכ"ל מת במפתיע. המניה עולה כי בעלי המניות מאמינים שמנכ"ל חדש יוסיף ערך, ומניחים שהמנכ"ל החדש לא יוכל לסחוט כל כך הרבה כספים מהחברה. הדוגמה הקלאסית היא ארמנד האמר, הבוס של אוקסידנטל פטרוליום, שביום פטירתו שווי החברה עלה בחצי מיליארד דולר.