שמיר מזון בדרך לבעל בית חדש: סיגרון ההודית צפויה לקבל לידיה עד 90% בחברה

השלד הבורסאי, ש-27.1% מהון מנייתיו מוחזקים בידי גילאון של גאידמק, ישלם 9.5 מיליון שקל ויקבל לידיו נכס נדל"ן ברטנגיר, הודו

שמיר מזון בדרך לקבל בעל בית חדש. סיגרון נדל"ן (Sigrun Realties) ההודית צפויה לקבל לידיה עד 90% בחברה, כך עולה מהודעת החברה הישראלית לבורסה. סיגרון נדל"ן חתמה על הסכם זיכרון דברים מחייב לפיו תזכה ב-84%-90% ממניותיה של שמיר. שמיר צנחה ב-42% מתחילת השנה, אך טיפסה ביום חמישי ב-3.9%.

שמיר, שלד בורסאי ש-27.1% מהון מנייתיו מוחזקים בידי גילאון של גאידמק, ישלם 9.5 מיליון שקל ויקבל לידיו נכס נדל"ן ברטנגיר, הודו. זאת, באמצעות קבלת מלוא הזכויות בחברה הבת של סיגרון נדל"ן, סיגרון Mega Structures ("סיגרון מבני ענק", בתרגום חופשי). מדובר בנכס המשתרע על פני 300 אקר בקירוב (1.2 קמ"ר).

שמיר עסקה בעבר בייצור סלטים מצוננים תחת המותג "סלטי שמיר" אולם קריסת רשת השיווק קלאב-מרקט הביאה אותה לחדלות פירעון באופן שמכרה את פעילות הסלטים ונותרה עם השם - אך ללא פעילות מאז 2006. בדו"חותיה הכספיים לרבעון שחלף שפורסמו בתחילת אוגוסט ציינה שמיר מזון כי היא תרה אחר פעילות עסקית ונכסים אטרקטיביים כנגד הקצאת מניות שלה, מה שיאפשר ליצוק פעילות לתוך שמיר תמורת השליטה בה.

לשמיר מזון הון עצמי בסך 9.534 מיליון שקל, נכון לסוף יוני, כך שלמעשה אם תצא העסקה לפועל, תרוקן סיגרון ההודית את החברה מהונה. שווי השוק של שמיר נמוך מעט יותר - 9.48 מיליון שקל. על סיגרון להציג בפני שמיר עד מועד השלמת העיסקה הערכת שווי מטעם השלוחה ההודית של דן & ברדסטריט, לפיה שווי הנכס ברטנגיר עומד על 150-200 מיליון דולר.

למעשה, שיעור הבעלות ההודית בשמיר יקבע לפי ההון העצמי של פעילות הנדל"ן החדשה שתקבל על עצמה; 84% מהמניות אם ההון העצמי של סיגרון Mega Structures יעמוד על 10 מיליון דולר - ועד 90% עם הונה יסתכם ב-90 מיליון דולר. הן סיגרון נדל"ן והן סיגרון Mega Structures אינן נסחרות בבורסה בבומביי.

יתרת מזומנים ושווי מזומנים בקופתה של שמיר מסתכמים ב-9.54 מיליון שקל, ומקורה בעיקר מכספי הקצאה פרטית מאוקטובר אשתקד, אז גם יצאה המנייה מרשימת השימור. במסגרת ההסכם על שמיר לשמור על קופת מזומנים בסך 9.5 מיליון שקל. מנגד, תוכל לבצע שמיר בדיקת נאותות לנכס הנרכש - במה שמזכיר את טענותיו של גאידמק דאשתקד, כשנסוג מעיסקת הרכישה של טיב טעם.

בניגוד להון המניות, שברובו מחזיקה כאמור גילאון (27.1%), ואחריה ייני ירון (15.5%), מסאסא דוד (9.9%) והיתר - 47.5% - בידי הציבור, את השליטה בחברה מחזיקה חברת אפסווינג (23.78%). גלגולים רבים עברו על השליטה בשמיר מאז נכנסה להליכי פירוק ב-2006: טאו תשואות של אילן בד דב, שרק אתמול דיווחה על הפסד רבעוני, נכנסה לשליטה משותפת עם יעקב גינצבורג, מנכ"ל קלאב-מרקט לשעבר, וגיא גינצבורג, בעלי אפסווינג - שרכשו את השליטה מהמנהלים המיוחדים שלה. אפסווינג רכשה בסופו של דבר את חלקה של טאו בשמיר.

אפסווינג תקבל עמלה השווה לקופת המזומנים של שמיר - 9.5 מיליון שקל, בתוספת מע"מ (10.97 מיליון שקל) ויוקצו לה 4.99% מהמניות כדמי-ייעוץ לאחר השלמת העיסקה.

רג'ש נהיר צפוי לשמש כמנכ"ל החברה בשכר חודשי שעלותו 50 אלף דולר. נהיר יהנה גם מבונוסים החל מ-2009 התלויים בביצועי שמיר - ומחושבים כשיעור מתוך הרווחים לפני מס של החברה, כל עוד הם מגלמים גידול במידה כזו או אחרת בשוויה של החברה. נהיר יזכה גם לכתבי אופציות במחיר מימוש הזהה לשער המניה בעת השלמת העיסקה - אך יוכל לממש מחצית מהן רק במהלך 4 שנים לאחר מכן, ולאחר שהושלמו שנתיים רצופות ששער המניה לא ירד מהשער בו הוענקו.

שמיר מזוןשמיר מזון