הפרטת הפרקליטות יוצאת לדרך: הפרקליטות מחפשת עורכי דין אזרחיים חיצוניים

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, עו"ד אורית סון, מסרה כי הפרקליטות האזרחית "תמקד את מאמציה בנושאים בעלי היבטים שלטוניים ובחיזוק שלטון החוק, התקינות השלטונית וההגנה על נכסי המדינה"

אחרי יותר משנה מאז הוקמה יחידת התביעות ומיקור החוץ בפרקליטות, הפרטת הפרקליטות יוצאת לדרך בפועל: פרקליטות המדינה מקימה מאגר של עורכי דין שיתנו למדינה שירותים משפטיים וייצגו אותה בתחומי משפט אזרחיים מוגדרים. לצורך הקמת המאגר, תפרסם הפרקליטות בימים הקרובים הליך שבמסגרתו מוזמנים משרדי עורכי דין להציע הצעות להיכלל במאגר.

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, עו"ד אורית סון, אמרה כי בתום חשיבה אסטרטגית שנערכה בפרקליטות הוחלט כי הפרקליטות האזרחית "תמקד את מאמציה בנושאים בעלי היבטים שלטוניים ובחיזוק שלטון החוק, התקינות השלטונית וההגנה על נכסי המדינה".

במקביל, תפעל הפרקליטות לקדם את כלי האכיפה האזרחית ואת הגשת התביעות האזרחיות בשם המדינה, באמצעות פרקליטויות המחוז ותוך הסתייעות בעורכי דין פרטיים חיצוניים.

מנהלת יחידת התביעות ומיקור חוץ, עו"ד אורית קוטב, אמרה כי היחידה בראשה היא עומדת הוקמה לנוכח היקפים גוברים והולכים של הליכים משפטים שהמדינה צד להם. "היחידה פועלת בשני ראשי חץ: האחד - פעולות לקידום האקטיביזם האזרחי ביחד עם פרקליטויות המחוז (בעיקר הגשת תביעות יזומות ע"י המדינה); והשני - בניית מנגנון של מיקור חוץ, באמצעות הליך ההזמנה לציבור עורכי הדין לטיפול בתיקים מתאימים".

לדבריה, פרסום ההליך נועד לאפשר בחירה של עורכי דין בהליך שוויוני ובדרך שתקדם גם את אזורי הפריפריה, ותבטיח פיקוח מיטבי והנחיה מקצועית של עורכי הדין שיפעלו לפי הנחיותיה בייצוג המדינה בתיקים שיועברו לטיפולם.