אינפוג'ין סוגרת עסקה גדולה עם מיקרוסופט ומשלימה גיוס של כ-10 מיליון דולר

העסקה עם ענקית התוכנה תניב בשלב ראשון מיליוני דולרים בודדים ותגיע בהמשך לעשרות מיליוני דולרים

חברת Infogin עברה דרך ארוכה מאז הימים הקשים של תחילת העשור. החברה, שמפתחת טכנולוגיה להמרה של תכני Web כך שיתאימו לטלפונים ניידים, הודיעה היום על עסקה גדולה עם מיקרוסופט להמרת תכנים עבור משתמשי שירות החיפוש הנייד Mobile Live Search של מיקרוסופט. העסקה אמורה להניב בשלב ראשון כמה מיליוני דולר, אולם תגיע במשך הזמן להכנסות של עשרות מיליוני דולרים. במקביל, הודיעה אינפוג'ין על סבב גיוס הון נוסף, אותו הובילה קרן Capital Coral Management. החברה לא פרסמה את היקף ההשקעה, אולם על-פי הערכות זה מגיע לכ-10 מיליון דולר.

אינפוג'ין, שהוקמה בשנת 2000 על-ידי ערן ויילר, פיתחה פלטפורמה (IMP) המאפשרת תרגום אוטומטי של אתרי Web לסביבה ניידת, זאת בניגוד למגמה המקובלת של אתרים המפותחים במיוחד לסביבת הטלפונים הניידים. בתחילת הדרך התקשה ויילר "למכור" את החזון למשקיעים וללקוחות והחברה הייתה על סך פשיטת רגל. ב-2004 החל השוק להתרומם מחדש ואינפוג'ין צברה לקוחות.

העסקה הנוכחית עם מיקרוסופט מגיעה על רקע התחרות של ענקית התוכנה עם גוגל, כאשר האחרונה שולטת כמעט באופן בלעדי בשוק החיפוש על טלפונים ניידים. מיקרוסופט מן הסתם מאמינה כי תספק באמצעות השת"פ עם אינפוג'ין ערך מוסף יותר גבוה למשתמשים. החיבור בין אינפוג'ין למיקרוסופט, דרך אגב, הוא אחד התוצרים של שיתופי הפעולה שנוצרו באמצעות מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל.

סכום העסקה מבוסס על תשלום מיידי של כמה מיליוני דולרים, אולם לפי המודל, שבו עובדת אינפוג'ין במספר שיתופי פעולה משמעותיים, החברה תיהנה בטווח הארוך מתמלוגים התלויים במספר המשתמשים. אלו אמורים להגיע לעשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

במקביל, הודיעה החברה על סבב גיוס הון נוסף בהיקף של כ-10 מיליון דולר. אינפוג'ין ביצעה במשך הזמן מספר סבבי גיוס שהסתכמו בכ-28 מיליון דולר בסך הכל. עד כה השקיעו בחברה חברת ארגוקווסט של ג'ייסון ברזילי ומשקיעים פרטיים. Capital Coral היא קרן הון סיכון אמריקנית בניהולו של יובל אלמוג, לשעבר ממייסדי צורן. Capital Coral השקיעה בעבר במספר חברות ישראליות, ביניהן רד בנד ואקסנט.