חברת החדשות של ערוץ 2 משיקה אתר אינטרנט

האתר ימוקם בתוך אתרי הבית של קשת ורשת כדי לנצל את הטראפיק שכבר קיים באתרים אלה ; בין היתר תשיק חברת החדשות אנציקלופדיית וידיאו

לאחר 15 שנה של פעילות, חברת החדשות של ערוץ 2 משיקה אתר אינטרנט חדש. אתר האינטרנט של חדשות ערוץ 2 יימצא בתוך אתרי הבית של זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, בעלות המניות בחברת החדשות.

"אחרי 15 של פעילות חברת החדשות של ערוץ 2 בטלוויזיה, שם הצלחנו להגיע למעמדנו כחברה המובילה, עכשיו אנו גם באינטרנט כשהמטרה שלנו להפוך לאתר חדשות הווידיאו המוביל בארץ", אמר הבוקר (ד') אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, עם השקת אתר האינטרנט של החברה.

כפי שפורסם ב"גלובס", לפני מספר חודשים, עם מינויו הרשמי של וייס לתפקיד מנכ"ל חברת החדשות הוא החל במימוש תוכניות המגירה של החברה לגבי האינטרנט. לצורך הקמת הדסק האינטרנטי של החברה גויסו כ-30 עובדים המתפקדים כמערכת חדשות עצמאית, אולם לצידם עומדים לרשות המערכת האינטרנטית שמשדרת 24 שעות ביממה גם עובדי חברת החדשות על כתביה, עורכיה וצלמיה.

הבוקר הסביר וייס את הרציונאל שעומד מאחורי הקמת האתר באתרי הבית של קשת ורשת ולא כאתר עצמאי, ולדבריו, "אנו מנצלים את הטראפיק שכבר קיים היום בתוך האתרים שלהם. גם מתוך מחקרים שערכנו ובדקנו את החלופות האפשריות הבנו שנכון יותר לעשות חדשות בתוך פורטל ולא כאתר עצמאי ובתוך הפורטל של קשת ורשת, היתרון שלנו עצום". וייס הודה כי יש הבדלים בכמות הטראפיק שמגיעה מאתר קשת ומאתר רשת, אך סירב להרחיב לגבי הנתונים.

אחד מהחידושים הבולטים שמביא אתר האינטרנט של בחרת החדשות הוא אנציקלופדיית וידיאו מקוונת תחת השם וידאופדיה. מדובר בערכים על אישים ואירועים שמסוכמים בכתבת וידאו באורך של כ-3 דקות. עד כה נערכו כבר 100 ערכים והמטרה להגיע למאות ערכים כבר בשנה הראשונה. מוצרי תוכן נוספים שפותחו על ידי החברה כוללים גם צילומים של מאחורי הקלעים בחדשות ערוץ 2, כותרות העבר במסגרתן מתאפשר לגולשים לצפות בכל הכותרות המהדורות המרכזיות משנת 93' ועד היום, מציצים - מהדורת רכילות חדשותית וכן רגעים בלתי נשכחים של החדשות בישראל.

לירן דן, סמנכ"ל מדיה אינטראקטיבית והעורך הראשי של האתר, אמר היום כי "בחזון שלנו, אנחנו רוצים שווידאופדיה יהפוך למקור המידע המרכזי עבור הגולשים".

מגישת החדשות של ערוץ 2, יונית לוי, הוסיפה כי "יש כל כך הרבה חומרים ודברים שלא נכנסים למהדורה מפאת חוסר מקום, ועכשיו יהיה להם ביטוי".

עד כה לחברת החדשות של ערוץ 2 לא הייתה מעורבות אקטיבית באינטרנט. קשת ורשת מקבלים קטעים ממהדורת החדשות המרכזית אשר אותם הם בעלו לאתר אולם עתה, בעקבות הקמת הדסק האינטרנטי בחברת החדשות מתכוונים למנף את האינטרנט מדיה לכל דבר ובעיקר לאורך כל שעות היום.