לראשונה: המדינה העניקה רישיון להקמת תחנת כוח בעקבה שתספק חשמל לאילת

תספק חשמל בעיקר לבתי מלון; היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-300-400 מיליון שקל

מיזם הקמת תחנת הכוח הפרטית בעקבה שתספק חשמל למלונות באילת צובר תאוצה. ל"גלובס" נודע, כי הרשות לחשמל העניקה רישיון מותנה לאספקת חשמל למיזם הנמצא בשליטת איש העסקים אסי שלגי ומקודם על ידי מנכ"ל חברת החשמל לשעבר רפי פלד.

מדובר בפעם הראשונה שהרשות מעניקה רישיון להקמת תחנת כוח מחוץ לגבולות ישראל. הרישיון ניתן לתוקפה של שלוש שנים עם אופציה להארכה לשנה נוספת.

תספק חשמל בעיקר לבתי מלון

הפרויקט כולל הקמת תחנת כוח פרטית בעקבה באספקת 60 מגה ואט שתופעל על בסיס גז טבעי ותספק חשמל ללקוחות ישראל בהם בתי המלון באילת. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-300-400 מיליון שקל.

הפרויקט מקודם בשנה האחרונה גם על ידי החברה הכלכלית אילת שפנתה ליזמים בבקשה לקבל הצעות לאספקת חשמל לבתי המלון בעיר. במקביל פנה מאיר יצחק הלוי, ראש עירית אילת, לשר התשתיות בנימין בן אליעזר בבקשה להאיץ התקנות שיאפשרו את ייבוא החשמל מירדן. החברה הכלכלית אילת מיוצגת ע"י עו"ד גידי פרישטיק שותף במשרד עורכי דין מיתר-ליקורניק-גבע לשם ושות'.

תחנת הכוח הפרטית בעקבה לא מתוכננת להיות מחוברת לרשת החשמל הירדנית, אלא לספק את החשמל לצרכנים בישראל. בעקבות זאת נדרשה החברה לקבל את אישור הרשות לחשמל לצורך החיבור העתידי של תחנת הכוח אל רשת החשמל בישראל, ולאספקת חשמל לצרכנים. על פי ההערכות, התחנה מתוכננת לספק 30-40 מגה ואט לבתי המלון באילת, והיתרה לצרכנים פרטיים.

במיזם שותפה גם חברת הייעוץ הפיננסי אקו-קפיטל הנמצאת בשליטת רו"ח ניסן כספי. שלגי, כיהן בשנות ה-90 כמנכ"ל משרד האנרגיה, והיה ממקימי תחנות הכוח הפרטית הראשונה בישראל של אשקוגן באשדוד. שלגי מכהן כיום כמנכ"ל חברת גלובל אנרג'י. *