הביטוח הלאומי הודיע לקטועת רגל בת 16: "את מצליחה לנהל חיים נורמליים, נשלול ממך את קצבת הנכות ואת התו"

כך מדווח "ידיעות אחרונות" ; הרופאים קטעו את רגלה של קארין גואטה מכרמיאל בילדותה לאחר שחלתה בסרטן העצמות בגיל שנה ; תגובת הביטוח הלאומי: "הקצבה ניתנת לנכה שאינו מסוגל לתפקד והיא אמורה לסייע לו. זה החוק"

אחרי החייל שנשלח ל-21 יום בכלא לאחר שאמר לרמטכ"ל: "גבי, איחרת, אתה לא עומד בזמנים", "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר על מועמדות נוספת עם סיכויים מצויינים לשיא החוצפה הישראלית.

המוסד לביטוח לאומי הודיע לאחרונה לנערה בת 16 שרגלה נקטעה בילדותה בגלל סרטן העצמות שבו לקתה בגיל שנה, כי היא אינה מוגדרת יותר כנכה. הסיבה שבה נקבו: "את מצליחה לנהל חיים נורמליים למרות נכותך".

מאחר שלא תוגדר יותר כנכה, יישללו מהנערה, קארין גואטה מכרמיאל, קצבת הנכות וקבצת הניידות שהיא מקבלת מדי חודש וכן תו הנכה שניתן לה.

לאחרונה זומנה גואטה לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי ונשאלה האם היא מסוגלת לבצע לבדה פעולות יומיומיות כמו להתלבש ולהתפשט. גואטה דווקא השיבה כי היא זקוקה לעזרתה של אמה, שנשארה איתה בבית לכל אורך שנות ילדותה, אך הוועדה, כאמור, "התרשמה" שגואטה דווקא מסתדרת לבד והחליטה לבטל את הגדרתה כנכה.

בכתבה מופיעה גם תגובת המוסד לביטוח לאומי: "הקצבה ניתנת לנכה שאינו מסוגל לתפקד והיא אמורה לסייע לו. זה החוק. כשתגיע לגיל 18 תוכל לערער על ההחלטה, ואז ייבדק אם היא מסוגלת לעבוד ולהשתכר למרות נכותה. אם יתברר שלא, היא תשוב לקבל קצבת נכות".