אזור תעשייה ניצני שלום: מסתמן פתרון

אחרי שנים של ניסיונות לקדם תוכנית מעודכנת לאזור התעשייה ניצני שלום ("המסילה"), הוסכם בחודש שעבר בין המינהל האזרחי ובעלי מפעלים במקום להקצות תקציבים להכנת תב"ע חדשה

אחרי שנים של ניסיונות לקדם תוכנית מעודכנת לאזור התעשייה ניצני שלום ("המסילה"), הוסכם בחודש שעבר בין המינהל האזרחי ובעלי מפעלים במקום להקצות תקציבים להכנת תב"ע חדשה.

במשך זמן רב התנהלו נגד בעלי מפעלים הליכים משפטיים, בעניין צווי הפסקת עבודה וצווי הריסה להרחבות שבנו ללא היתרי בנייה. בעלי מפעלים התלוננו על חוסר שיתוף פעולה מצד המינהל האזרחי במתן היתרי בנייה, למרות שלטענתם כולם חתומים על חוזי חכירה מהוונים.

באוגוסט הודיע המינהל האזרחי שלקח על עצמו את קידום התוכניות להסדרת אזור התעשייה, שעל קו התפר, ליד ניצני עוז. לתכנון נדרשים כ-700 אלף שקל. משרד התמ"ת הסכים להשתתף במימון בסך 300 אלף שקל, בנוסף ל-400 אלף שקל שהסכימה להעביר עמותת ניצני שלום, המייצגת חלק מבעלי המפעלים. בנסיבות אלה ביקש בא-כוחה של העמותה ושל כמה מפעלים באזור, עו"ד יצחק גולדברג, להקפיא את כל צווי ההריסה שהוצאו לאזור התעשייה, בנימוק שאלה ממילא יוסדרו בתב"ע החדשה.

בטיעונים שהגיש לוועדה ציין גולדברג, כי בעקבות האינתיפאדה שינו גורמי הביטחון את דרכי הגישה לאזור התעשייה והורו לבעלי המפעלים להקים חומות מגן סביב המפעלים. הוא הוסיף כי חלק מהמבנים נשוא צווי הפסקת העבודה משמשים גם לשעות חירום.

למרות הטענות, בקשותיהם של כמה מפעלים להימנע ממתן צווים להפסקת עבודה וצווי הריסה נדחו. כעת הם מבקשים מהמינהל האזרחי להקפיא את כל צווי ההריסה שהוצאו לאזור, לאור ההסכמה על הכנת תב"ע חדשה. *