מגדל שוקי הון מפטרת 10% מעובדי בית ההשקעות

מתחילת השנה קטנו לדוגמה נכסי קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון מ-12.5 מיליארד שקל ל-9.5 מיליארד שקל, ירידה של 24%

נמשכים הקיצוצים בבתי ההשקעות, והיום מדווחת מגדל שוקי הון, בראשות דן ללוז ובניהול רונן טורם, כי תפטר כ-30 עובדים המהווים כ-10% ממצבת כוח האדם בחברה. הרקע לפיטורים הוא הקיטון בהיקף הנכסים המנוהלים, שבמגדל שוקי הון סבורים כעת כי ניתן לנהלם בפחות ידיים.

מתחילת השנה קטנו לדוגמה נכסי קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון מ-12.5 מיליארד שקל ל-9.5 מיליארד שקל, ירידה של 24%. בנוסף, מדו"חות חברת האם, מגדל ביטוח, עולה כי הרווח שהניבה זרוע הפיננסים הסתכם בכ-2 מיליון שקל בלבד במחצית, לעומת כ-18 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

עם זאת, גורמים במגדל שוקי הון טוענים כי הרקע לפיטורים אינו התוצאות הגרועות, אלא הם תוצאה של שינוי מבני שמבצעת החברה. במסגרת הרה-ארגון במגדל שוקי הון הוקם מערך מכירות מאוחד לכל מוצרי החברה, במקום המערך הקודם שהיה ייחודי לכל אחת מהחברות הבנות של בית ההשקעות. עם הקמת המערך המאוחד נוצרו כפילויות, וריבוי של אנשי מכירות שחלקם הפכו למיותרים.

מהחברה נמסר, כי "לאור רצונה של מגדל שוקי הון להתאים את מבנה ההוצאות שלה למצב השווקים והתנהגות שוק ההון, הוחלט על צעדי התייעלות במסגרתם החברה תצמצם מספר משרות בחטיבות השונות".

לאור מצב השווקים, אשר גורם לקיטון בנכסים המנוהלים, נרשמת ירידה בהכנסות וברווחי הברוקרים, ומאחר שהוצאות השכר הן ההוצאות המרכזיות של בית השקעות, הרי שזהו אחד המקומות הראשונים מהם ניתן לקצץ.

לא הראשון שמפטר

כאמור, מגדל שוקי הון אינו בית ההשקעות הראשון שנוקט מהלך של פיטורים, כשלאחרונה דווח על כמה גופים בשוק שקיצצו בכוח אדם, ביניהם פריזמה בניהולו של יובל גביש וכלל פיננסים בניהול שוקי אברמוביץ'. הרקע לפיטורים בכלל פיננסים היה התוצאות הגרועות שרשם בית ההשקעות במחצית 2008, והמפוטרים היו בעיקר עובדי מחלקות השיווק השונות.