אורי שני תובע 10% מנכסי גאידמק; טוען כי פותה לעזוב את שיכון ובינוי בהבטחה ל-100 מיליון שקל במזומן

טוען כי על-פי ההסכם מגיע לו נתח זה מעסקיו של גאידמק בישראל - וכן מעסקי הנדל"ן והנפט ברוסיה ; אם לא יקבל את מבוקשו, שני ידרוש הרמת מסך לכל עסקי הנדל"ן של גאידמק ברוסיה

עליית מדרגה בסכסוך בין ארקדי גאידמק לבין אורי שני, הדורש כעת שבורר יקבע כמה שווים אותם נכסים בחו"ל בכדי לתבוע את חלקו - 10% מאותם נכסים (בין 300 ל-600 מיליון שקל). המהלך נקרא "הרמת מסך" ובו ייחשפו עסקיו הפרטיים של גאידמק.

שני פרש בחודש מארס האחרון מתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי . לפני כן כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, בתקופתו של אריק שרון. לטענת שני, הוא ויתר על עלות שכר שנתית של עשרות מיליוני שקלים עם המעבר לקבוצת גאידמק וקיבל הבטחה בזמנו ל"פיצוי הולם", כמו גם ל"פרמיית סיכון".

גורמים מקורבים לשני מספרים שבמסגרת הניסיון של גאידמק לשכנע אותו להצטרף לכוחותיו הוא סיפר לו כי בכוונתו להקים חברת אחזקות גדולה יותר מאפריקה ישראל, שבשליטת לב לביייב. בתחילה דיבר גאידמק רק על העסקים בישראל, אך בהמשך גם על העסקים בחו"ל, הכוללים את עסקי הנדל"ן והנפט, ששוויים נאמד ב-300 עד 600 מיליון שקל.

בתחילת המשא ומתן בין שני לגאידמק, טוען שני, הובטחו לו 100 מיליון שקל במזומן וכן 10% מאותו תאגיד שיוקם, אך בהמשך התפשר שני על 50 מיליון שקל במניות של אוסיף שהופקדו אצל נאמן, כשגאידמק ישלם את המס הרלוונטי.

כעת אמור השופט לשעבר אמנון סטרשנוב, המשמש כיום בתפקיד נשיא המרכז לבוררויות, לקבוע מי יהיה הבורר בין השניים.

נציין שאורי שני הוא זה שהתפטר מתפקידו, אך לטענתו מדובר למעשה בפיטורים. למה? כי גאידמק, לטענתו, לא נתן לא לנהל בפועל את העסקים, התנהל ישירות מול מנהלים, לא העביר לשני את המניות ולא הקים כלל את התאגיד שדיבר עליו תחילה.