אידיאולוג'יק מגלה את ה-web 2.0: מעלה אתר חדש שכולל רק תגיות

התגיות יובילו את הגולשים למידע המבוקש שנמצא ברחבי האינטרנט ; מנכ"ל אידיאולוגי'ק, ינון לנדנברג, ניצל את ההשקה כדי לעקוץ את המתחרים בענף - נקסט-אין, מקאן דיגיטל ו-D-Say

חברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק השיקה אתמול (א') פעילות נרחבת של נוכחות ברשת במגוון אתרי שיתוף תוכן, באירוע חברה שערכה באילת. פעילות זו, שמחליפה את אתר האינטרנט של החברה, מתבססת על הקונספט "אין אתר", והיא משקפת את מגמת הווב 2.0 שמאפיינת את מרבית האתרים בעולם. במקום האתר יופיע ענן תגיות (מילות חיפוש) שיאפשרו גישה לכל המקומות בהם אפשר למצוא את הנוכחות האינטרנטית של החברה ועוד קישורים נוספים.

לדברי ינון לנדנברג, מנכ"ל החברה, "האינטרנט כיום מורכב ממגוון רחב של תחומים, זירות וכלים שמרכיבים את החיים האמיתיים של הגולשים ברשת. הגישה שאומרת שנקים אתר אינטרנט ונבקש מהגולשים להגיע אלינו הביתה כבר לא רלוונטית לחברות שאתר האינטרנט שלהן אינו חלק מעסקי הליבה שלהן". לנדנברג הוסיף כי "הגישה שלנו אומרת שחברות ומותגים צריכים לפגוש את הצרכנים שלהם בחיים האמיתיים שלהם ברשת, כדי לדבר עם הגולשים ולהפיץ את המסרים שלהם".

כך לדוגמה, שמות עובדי החברה, המופיעים כתגיות בעמוד הבית של האתר, מובילים לנוכחות האינטרנטית שלהם ברשת, כדוגמת עמוד אישי בפייסבוק או בלוג אישי, תגית "כתבו עלינו" מובילה לאתר Delicious ובו כל הידיעות שנכתבו על החברה בתקשורת, ותגית "עקוב אחרינו" מובילה לחשבון החברה באתר המיקרו בלוגינג טוויטר. מאגר התמונות של החברה יימצא באתר שיתוף התמונות פליקר, וסרטוני הווידיאו של המשרד יהיו באתר שיתוף קבצי הווידיאו יו-טיוב.

"כל הכלים הללו מאפשרים לנו לתקשר עם הלקוחות והגולשים בצורה ייחודית ומקיפה כחלק מגישת האינטראקציה אותה השקנו בשנה שעברה. אנחנו לא מסתירים כלום ורוצים לדבר עם כולם". לדבריו, 10 אנשים עבדו על הקמת האתר למעלה מ-3 חודשים.

"מדובר בצורת חשיבה מהפכנית", אומר לנדנברג. "אין אתר אינטרנט אבל יש פי מיליון מידע עלינו ברחבי הרשת".

לנדנברג לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את מתחריו כאשר הציג את האתרים של המתחרים שלו, כדוגמת נקסט-אין, שכולל רק עמוד בית, TBWA, שמאפשר רק להגיע לתגית של דרושים, או האתר של מקאן דיגיטל, שבו מוצג קמפיין שהופק לפני למעלה משנה. "עם אלה אנחנו מתחרים ואכן התחרות היא קשה", אמר בציניות. לגבי D-Say, אמר לנדנברג כי לחיצה על לינק הדרושים שלהם מובילה לעמוד שגיאה, אבל "כל דבר אצלם זה שגיאה".