אסיה ננעלה במגמה מעורבת: הניקיי עלה ב -1.2%

המדד של טוקיו רשם עלייה לאחר שאיבד אתמול כ-5% מערכו ; מדד הקוספי של סיאול הוסיף 2.7% - סנדיסק דחתה הצעת רכישה של 5.85 מיליארד דולר מסמסונג ; ההנג -סנג ירד ב-3.6%, מדד שנחאי המשולב איבד 2.9%

השווקים המרכזיים של אסיה ננעלו במגמה מעורבת על רקע האירועים הדרמטיים אמש במסחר בוול סטריט לאחר שהממשל הודיע כי ילווה ל-AIG כ-85 מיליארד דולר ובכך, למעששה, יציל את חברת הביטוח הגדולה בעולם.

נוסף על כך, הבנק הבריטי השלישי בגודלו, ברקליס, הודיע כי ירכוש נכסים של ליהמן ברדרס ב-1.75 מיליארד דולר. על רקע ההתרחשויות המגזר הפיננסי החזירו מעט את הסנטימנט החיובי לאחר שאתמול נרשמו הירידות החדות ביותר מזה 8 חודשים.

"AIG גדולה מדי בכדי ליפול", אומר הירושי מוריקווה שמנהל 14 מיליארד דולר בטוקיו עבור MU. "עם זאת, השווקים עדיין נמצאים במצב רגיש ועל כן אני ממליץ לשמור על כסף נזיל ולהיזהר מפני השקעות במניות".

המסחר התנהל לאחר שהבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.5%, לאחר שהזרים יותר מ-47 מיליארד דולר לשווקים מיד לאחר ההודעה על פשיטת הרגל הגדולה בהיסטורי בדמות בנק ההשקעות האמריקני ליהמן ברדרס.

ענקית האלקטוניקה סמסונג דיווחה היום שהציעה כ-5.8 מיליארד דולר לרכישת סנדיסק האמריקנית בעסקה שעשויה להיות הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של החברה הקוריאנית.

על רקע עלייה חדה במחיר הנפט - חברות הסחורות והאנרגיה זוכות לסנטימנט של קנייה.

מדד הניקיי של טוקיו מדד הקוספי של סיאול מדד שנחאי משולב מדד ההנג - סנג מדד ה-S&P\ASX של סידני מאבד 0.6% מערכו

בזירת המט"ח הין היפני רושם עלייה של 0.65% מול הדולר לרמה של 105.94 ין לדולר. הדולר האוסטרלי רושם ירידה של 0.16% מול הדולר האמריקני לרמה של 0.78 דולר אוסטרלי לאמריקני.

מחיר הנפט נסחר בעלייה חדה של 3.5% לרמה של 94.30 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית במדינה על 0.5% לאחר שהבנק הזרים בתחילת השבוע כ-47 מיליארד דולר לאחר פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס.

מניות בכותרות

מיצובישי UFJ , הבנק הגדול ביפן רשם עליות על רקע הסנטימנט החיובי במגזר הפיננסיים. מיזוהו הבנק השני בגודלו מוסיף אף הוא על אותו הרקע. הבנקים האוסטרליים NAB ו-Commonwealth לא הצליחו להתרומם.

מניות BHP ביליטון וריו טינטו נסחרו בסנטימנט שלילי באוסטרליה בהמשך למספר ימים של ירידות לאחר צניחת מחיר הנפט.

סמסונג (סימול:5930 בסיאול) עלה ב-0.2% על רקע הודעת החברה כי היא מוכנה לשלם כ-5.85 מיליארד דולר לרכישת סנדיסק. נכון לשעה זו, סנסידסק דחתה את הצעת הרכישה.