חברת הסטארט- הישראלית WEbook גייסה 5 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון Vertex, לצד המשקיעה הנוכחית - קרן ההון סיכון Greylock Partners ; החברה הוקמה ב-2007 על ידי איתי כוכבי

בצל הטלטלות בשווקים, חברת האינטרנט הישראליות ממשיכות לגייס כספים. היום (ד') דווח בבלוג הטכנולוגי TechCrunch כי חברת הסטארט-אפ הישראלית WEbook השלימה סבב גיוס בסך של 5 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון Vertex, לצד המשקיעה הנוכחית - קרן ההון סיכון Greylock Partners. כן השתתפו בגיוס 8 אנג'לים נוספים ששמם לא נחשף. בסבב הגיוס הקודם בתחילת 2007, גייסה החברה סכום של 3 מיליון דולר מ-Greylock והיזם יאיר גולדפינגר.

החברה, שהוקמה ב-2007 על ידי איתי כוכבי (מנכ"ל החברה), מפתחת פלטפורמה מקוונת, המאפשרת למשתמשי האתר, כגון סופרים וקוראים, לשתף פעולה ולכתוב ביחד ספרים. אתר החברה הושק באפריל 2008, ולדברי החברה, הצטרפו אליו כבר עשרות אלפי סופרים, עורכים וקוראים, ומעל ל-15 אלף ספרים נמצאים כעת בתהליך היצירה. בחברה מצפים כי בשנה הקרובה יצטרפו מאות אלפי משתמשים נוספים, כאשר החזון החברה הוא "לעשות לתעשייה מה שאמריקן איידול עשתה לתעשיית המוסיקה".

למעשה, מדובר באתר תוכן גולשים בתחום הספרות המקצועית, כאשר קהילת המשתמשים מדרגת את הספרים האהובים והחברה מוציאה את הספרים הנבחרים לאור ומוכרת אותם, הן בגרסה דיגיטלית והן בגרסה מודפסת. מכאן נגזר גם המודל העסקי של החברה: חלוקת הכנסות בשיעור של 50%/50% בין יוצרי הספר לבין WEbook. החברה גם עתידה לאפשר שירותי פרימיום תמורת תשלום ולייצר הכנסות המבוססות גם על פרסום.

בראיון שהעניק כוכבי לעיתון Guardian, אמר היזם כי הרעיון הגיע מניסיונו האישי כסופר, שכן כוכבי הוציא לאור שני רומנים וספר ילדים אחד. לכוכבי ניסיון יזמי עשיר: בשנות ה-90 הקים את חברת המולטימדיה Comfy, שפיתחה צעצועים אינטראקטיביים המתחברים למחשב האישי והונפקה ב-99 בבורסה בתל אביב על פי שווי שוק של 100 מיליון דולר, אך נקלעה במהירה לקשיים כספיים. ב-99 הקים כוכבי את Neat Group, שפעלה בתחום התיירות המקוונת.

כוכבי הוסיף בראיון שהאתגר הגדול ביותר שעומד לפניו הוא "לתרום לאבולוציה של תעשיית ההוצאה לאור המסורתית, שעדיין נשלטת על ידי מספר קטן של מוציאים לאור גדולים, שלהם שליטה עצומה על הכותרים שמגיעים לחנויות הספרים". לדבריו, אין לחברה מתחרים ישירים שכן השירות שהם מציעים הוא ייחודי.