השווקים באסיה ננעלו בעליות שערים: הניקיי בטוקיו התחזק ב-1.4%, שנחאי המשולב זינק ב-7.8%

מדד ההנג-סנג בהונג-קונג התחזק ב-1.6% ; מדד הקוספי בסיאול הוסיף 0.3% לערכו ; הממשלה באוסטרליה הגבילה את מכירות החסר של מניות פיננסיות - מדד ה-S&P\ASX של סידני זינק ב-4.5% ; מדד הסנסקס של בומביי איבד 0.5% מערכו

השווקים באסיה נעלו את יומו הראשון של שבוע המסחר בעליות שערים - בניגוד למתרחש באירופה. מדד שנחאי המשולב בסין סיים את יום המסחר בדיוק היכן שסיים את המסחר בסוף השבוע האחרון.

העליות שנרשמו בעיקר במגזר הפיננסיים, כמובן, וכן בהובלת חברות הנפט, לאחר שמחיר הנפט ממשיך את התיקון שלו ונסחר בכ-103 דולר לחבית. היום (ב') הודיעו קובעי המדיניות בטיוואן ובאוסטרליה כי יחלו להגביל את המכירה בחסר של מניות פיננסיות - בהמשך לחוקים דומים שנקבעו לקראת סוף השבוע בארה"ב ובאירופה.

נוסף על כך, הקונגרס האמריקני אישר במוצ"ש את תוכנית החילוץ הפיננסית של שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, בעלות של כ-700 מיליארד דולר. משרד האוצר האמריקני ינהל את התוכנית לשחרור אג"ח מגובי המשכנתאות ממאזנם של המוסדות הפיננסיים בארה"ב, כשה'פד' , הבנק המרכזי האמריקני, ישמש כיועץ למהלך.

עוד במגזר הפיננסיים, בנק ההשקעות הגדול ביפן, נומורה הולדינגס, מעוניין לרכוש את הפעילויות האירופיות של בנק ההשקעות האמריקני פושט הרגל ליהמן ברדרס, כך דיווח אתמול העיתון היפני "מאינצ'י".

לפי העיתון, הבנק הבריטי ברקליס, שהסכים בשבוע שעבר לרכוש את פעילויות הבנקאות ושוקי ההון של ליהמן בצפון אמריקה תמורת כ-1.7 מיליארד דולר, מעוניין גם ביחידה האירופית של ליהמן. בנק נומורה בודק גם הוא אפשרויות והוא מעוניין במיוחד בחטיבות המיזוג, הרכישה והמסחר במניות של ליהמן ברדרס.

,מדד ניקיי 225 מדד הנג-סנג מדד שנחאי המשולב מדדהקוספי מדד סנסקס 30

מחיר הנפט נסחר בעלייה של 0.8% ב-103.6 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בזירת המט"ח, הין נסחר בירידה של 0.35% מול הדולר לרמה של 106.5 ין לדולר. הדולר האוסטרלי נסחר בירידה של 0.8% לרמה של 0.83 דולר אוסטרלי לדולר אמריקני.

מניות בכותרות

מניות הפיננסיות כאמור ריכזו את מירב העניין במסחר באסיה. מניית מיצובישי UFJ ומיזוהו , שני הבנקים הגדולים ביפן. מניות פיננסיות באוסטרליה רשמו עליות חדות לאחר שהממשל הציג תוכנית שבמסגרתה לא ניתן למכור בחסר מניות של גופים פיננסיים, בדומה למה שהתרחש בארצות הברית. Macquarie , בנק ההשקעות הגדול באוסטרליה. בבקוק אנד בראון ונומורה היפנית, שמעוניין ברכישת פעילות ליהמן באירופה זוכות לסנטימנט של קנייה.

מניות האנרגיה והנפט זכו לסנטימנט חיובי לאחר העלייה החדה במחיר הנפט. ריו טינטו ו-BHP ביליטון , ענקיות הכרייה רושמות עליות חדות. NGK שמייצרת פילטרים למנועי דיזל רשמו עליות אף היא.