נשיא סין: "המשבר בארה"ב ימשיך להקרין על הכלכלה הסינית"

מדד שנחאי המשולב מזנק ב-7.8% ; הו ג'ינטאו שוחח עם הנשיא בוש באשר למשבר הפיננסי ; נשיא סין גם הבטיח לחזק את הקשרים הכלכליים והמסחריים עם יפן

נשיא סין, הו ג'ינטאו, שוחח היום עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש באשר לקשרים הכלכליים בין שתי המדינות לנוכח המשבר הכלכלי בארה"ב. בוש עדכן את נשיא סין באשר לתוכנית החילוץ הכלכלית שנאמדת ב-700 מיליארד דולר, והבטיח לו כי הוא מודע היטב להיקף ועומק המשבר ועל כן הוא ימשיך לנקוט בצעדים הנחוצים כדי לשמור על יציבות השווקים הפיננסים בארה"ב ומחוצה לה.

מדד שנחאי המשולב ממשיך את העליות החדות שהציג ביום ו', והדולר מאבד 0.1% ביחס למטבע הסיני ל-6.8278 יואן לדולר.

ג'ינטאו הביע תקווה כי הצעדים האחרונים בהם נקט משרד האוצר האמריקני, ומשרתים גם את סין, יביאו בהדרגה להתאוששות השווקים הפיננסים בעולם.

בנוסף, בסוף השבוע, נשיא סין נפגש עם בכירים מיפן והבטיח להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי והמסחרי בין שתי המדינות. "סין תעבוד ביחד עם יפן כדי לחזק את האמון ההדדי, ולהגביר את התיאום האסטרטגי המקומי והבינלאומי".

ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, התריע בפני בכירים בממשלת סין, באשר להשפעות העתידיות של המשבר בארה"ב על הכלכלה הסינית והסביר כי יש להתאים את המדיניות הפיננסית לשינויים הנוכחיים כדי לשמור על צמיחה בריאה.

קצב הצמיחה השנתי בסין האט ל-10.1% ברבעון השני מ-11.9% בשנת 2007 כתוצאה מירידה בביקושים העולמיים וצעדים מוניטרים מהדקים שנועדו למנוע התחממות יתר של הכלכלה הסינית. הבנק המרכזי של סין הוריד בשבוע שעבר (ב') את הריבית ב-0.27% ל-7.2%, בתגובה ישירה לפשיטת הרגל של בית ההשקעות ליהמן ברדרס והרכישה של מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה.