רשות ההגבלים שוב מתנגדת למיזוג בין ברגר קינג לבורגראנץ'

הנושא הובא שוב לשולחנה של הרשות באחרונה בעקבות הקשיים אליהם נקלעה בורגראנץ', שדרבנו את ברגר קינג ללטוש שוב עיניים לרכישת הרשת הישראלית

"עמדת רשות ההגבלים העסקיים לא השתנתה באשר להתנגדות למיזוג בין בורגראנץ' לברגר קינג". כך אומרת הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, בהתייחס למיזוג האפשרי בין שתי רשתות ההמבורגרים. לדברי קן, לאור הנתונים שקיבלה הרשות עד כה מהחברות, לא נראה כרגע כי יש מקום לסגת מעמדתה הקודמת של הרשות בנושא זה.

רשות ההגבלים העסקיים התנגדה בזמנו, תחת דרור שטרום כממונה, למיזוג בין ברגר קינג לבורגראנץ', בעת שהנושא עמד על הפרק. הרשות קבעה בזמנו כי מאחר שהשוק הרלבנטי הוא שוק רשתות ההמבורגרים, ומאחר שמדובר במיזוג בין שתיים מתוך שלוש הרשתות הפועלות בשוק, הרי שמיזוג כזה יצמצם את מספר השחקנים בשוק לשניים, כך שתהיה פגיעה בתחרות.

הנושא הובא שוב לשולחנה של הרשות באחרונה, בעקבות הקשיים אליהם נקלעה בורגראנץ', שדרבנו את ברגר קינג ללטוש שוב עיניים לרכישת הרשת הישראלית.

באחרונה הוציאה רשות ההגבלים דרישת נתונים לכל החברות הפועלות בשוק הבורגרים. אמנם, עד כה לא התקבלו כל הנתונים מהחברות, ואולם כבר עתה, ברשות עדיין חוששים כי מיזוג כזה יביא לפגיעה בתחרות.

בברגר קינג היו משוכנעים כי הניסיון הנוסף למיזוג עם בורגראנץ' יעבור את אישור רשות ההגבלים. "גם בפעם הקודמת לא היה נכון למנוע את העסקה, אבל הפעם המצב שונה", אמר אחד הגורמים בברגר קינג. לדבריו, רכישת בורגראנץ' כבר לא תותיר את השוק עם שתי רשתות בלבד, זאת מאחר שקיימות רשתות נוספות כמו "בלאק", "אגאדיר" ועוד. *