תחת כנפי ה-SEC: גם חברות נדל"ן לרשימה המוגנת ממסחר בשורט

אנליסטים שמתמחים בשוק הנדל"ן חוששים שקרנות הגידור, שמחפשות כעת חלופה למכירה בחסר של מניות בנקים, ייכנסו לשוק הנדל"ן, הכורע תחת חובות כבדים

מספר גדל והולך של חברות בבריטניה ובארה"ב פונות לרשויות הפיקוח כדי לבקש להצטרף לרשימה של המניות המוגנות מפני מכירה בחסר (שורט), לאחר שבשבוע שעבר אסרו הרשויות במדינות רבות, או הגבילו, מכירה בחסר של מניות בנקים וחברות פיננסיות אחרות.

אתמול (ב') העניקה רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) לבורסות את השליטה על רשימת המניות האמריקניות המוגנות מפני מכירה בחסר, שהורחבה לעוד 96 חברות. המניות החדשות שצורפו לרשימה כוללות את מניית יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, את הקונגלומרט התעשייתי ג'נרל אלקטריק ואת קרן הגידור GLG פרטנרס.

הבקשות להגנה מפני מכירה בחסר באות במיוחד מחברות נדל"ן, שחוששות שמניותיהן ייחשפו למתקפה מצדם של כרישי השורט. סוחרי השורט מבקשים לעשות רווחים מירידה במחירים באמצעות שאילה של מניות ומכירתן, בתקווה שיעלה בידם לרוכשן חזרה במחיר נמוך יותר.

ג'נרל אלקטריק מסרה כי ביקשה מה-SEC לצרפה לרשימה, וג'נרל מוטורס הודיעה כי לא ביקשה להיכלל ברשימה. במסגרת תקנות ה-SEC החדשות, יכולות חברות לצאת מהרשימה, אך בורסת ניו יורק דיווחה שעד כה לא פנתה אף חברה בבקשה כזאת.

ההתאחדות הלאומית של קרנות השקעה בנדל"ן בארה"ב מנהלת מו"מ עם ה-SEC על הכללתן של החברות המשתייכות אליה ברשימת המניות המוגנות, לאחר שהארגון המקביל בבריטניה, REITA, הגיש בקשה דומה.

אנליסטים שמתמחים בשוק הנדל"ן חוששים שקרנות הגידור, שמחפשות כעת חלופה למכירה בחסר של מניות בנקים, ייכנסו לשוק הנדל"ן, הכורע תחת חובות כבדים. קיימת זיקה בין חברות הנדל"ן והמניות הפיננסיות, מכיוון שמגזר הנדל"ן תלוי במימון בנקאי, ומושפע מאותן ההתפתחויות, כגון שינויים בשער הריבית.

מגזר הנדל"ן הפך ליעד עבור הקרנות בגלל הקריסה של מחירי הנדל"ן הפיזי, למרות שמדדי אמון המשקיעים מצביעים על כך שהמצב צפוי להידרדר עוד יותר. *