הנפט ננעל בירידה מתחת ל-106 ד' בעקבות דו"ח ממשלתי שהצביע על שפל של 5 שנים בצריכת הדלק בארה"ב

מדו"ח חודשי של משרד האנרגיה עלה כי האמריקנים צרכו בחודש האחרון 6.6% פחות דלק מהתקופה המקבילה אשתקד - כ-19.5 מיליון חביות נפט בממוצע ליום בלבד

מחיר החוזים על הנפט לנובמבר נחלש היום (ד') וננעל מתחת ל-106 הדולר לחבית, על רקע דו"ח של משרד האנרגיה, ממנו עלה כי צריכתם הממוצעת של האמריקנים לדלק הגיעה לשפל של חמש שנים, בארבעת השבועות האחרונים.

השפעת החשש מהמשך מגמה זו, שמשעותה פחות ביקושים וירידה במחיר הנפט הגולמי, גברה על השפעתם של נתוני הדו"ח השבועי של משרד האנרגיה האמריקני, שממנו עלה כי חלה ירידה במלאי הנפט של ארה"ב, בשבוע שעבר. ברקע, הושפע המחיר גם מהשבתתו של טרמניל נפט בטקסס, לאחר שאירע בו פיצוץ אתמול.

מעבר לכל אלו, כמידי יום, התנהל המסחר בנפט גם בהשפעת המסחר בדולר בעולם, שכן הוא נחלש ביחס לאירו, לליש"ט ולין היפני, מוקדם יותר, אך מגמה תוך יומית זו התחלפה במגמה מעורבת - ובהסחרותו של הדולר ללא שינוי משמעותי ביחס לשאר המטבעות המרכזיים בעולם.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בנובמבר ננעל בירידה של 0.82% ל-105.73 דולר לחבית, במסגרת המסחר האלקטרוני בניו-יורק [לאתר חוזים עתידיים]

דו"חות משרד האנרגיה

מנתוני דו"ח משרד האנרגיה האמריקני, המתפרסם אחת לחודש, עלה כי צריכת הדלק של ארה"ב ירדה בארבעת החודשים האחרונים, בכ-6.6% ל-19.5 מיליון חביות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מצביע על צריכת שפל - של כ-5 שנים בארה"ב.

מדו"ח המלאים השבועי של משרד האנרגיה האמריקני (השונה מהדו"ח הראשון) - עלה כי הסך הכולל של מלאי הנפט של ארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-1.5 מיליון חביות נפט, והשלים בכך שבוע חמישי של ירידה.

מלאי הדלקים המזוקקים ירד אף הוא ב-4.2 מיליון חביות בפרק זמן זה, ומלאי הבזנין של ארה"ב הצטמצם אף הוא בשבוע שעבר בכ-5.9 מיליון חביות בזנין.

הדו"ח אף הצביע על ירידה בשיעור תפוקת בתי הזיקוק ביחס לתפוקתם המקסימלית, בשבוע שעבר, ל-66.7% בהשוואה ל77.4%, שיעור התפוקה ביחס לתפוקה הפוטנציאלית המקסימלית עליה הצביע הדו"ח בשבוע שעבר.

השבתת טרמינל הנפט בפסדנה

קינדר מורגן אנרג'י פרטנרס, דיווחה היום כי השביתה את טרמינל הנפט שלה הממוקם בפסדנה, טקסס, אשר מקשר בין בתי הזיקוק הממוקמים לאורך חופי מפרץ מקסיקו, ובין צינור נפט המשרת את החלק המזרחי של ארה"ב, זאת בשל שריפה שפרצה במתקן אתמול.

"החדשות על הפיצוץ שהתרחש אתמול בשילוב עם הירידה בעתודות הנפט של ארה"ב הם שדוחפים את מחיר הנפט לעלות בניו-יורק", אמר רוב לפלין, ברוקר בכיר ב-MF גלובל, בלונדון.