מחלוקת בין הרוכשת של רב-בריח לבין הנאמנים והמפרקים הזמניים

רוכשת רב-בריח, חברת עמלי-דונרשטיין תעשיות, טוענת כי הנאמנים מעכבים את הסדרי גביית החובות ; הנאמנים, מצידם, מאיימים להקפיא את הסכם המכר

מחלוקת בין חברת עמלי-דונרשטיין תעשיות, הרוכשת של קבוצת רב-בריח, לבין הנאמנים בהקפאת הליכים של רב-בריח והמפרקים הזמניים, עוה"ד רונן מטרי ודן פרידמן. הרוכשת מאשימה את הנאמנים בכך שגרמו לעיכובים מתמשכים בהוצאתם לפועל של הסדרי הגבייה ולא עמדו בהתחייבויותיהם במסגרת ההסדרים, שאושרו בבית המשפט לפני כחודשיים. בכך, לטענתה, לא עמדו הנאמנים בחלקם לפי ההסכם ומנעו ממנה את האפשרות לעמוד בהתחייבויותיה ולהוציא לפועל את ההסדרים.

במכתב ששלחו הנאמנים לרוכשת, היא נדרשת לחזור בה מטענתה בדבר אי-מימוש הסדרי הגבייה, וכן לצרף סך של כ-6.4 מיליון שקל בגין חובות הלקוחות וסך של 4 מיליון שקל בגין תמורת מלאי - כפי שנקבע בהסדרים.

עוד נאמר במכתב כי לרוכשת ניתנת הזדמנות אחרונה לסיים את ההתחשבנות והתשלום, ואי-היענותה לדרישה זו תיאלץ את הנאמנים לפנות לבית המשפט בבקשות לסעדים כתוצאה מהפרת ההסכם, בהם צו מניעה כנגד המשך השימוש בסימני המסחר של רב-בריח.

הרוכשת מצידה מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות על ביטולם של הוראות הסדרי הגבייה במתכונתם הקיימת ולהתאימם לנסיבות שנוצרו עקב השיהוי בביצועם. כמו כן, היא מבקשת להורות לנאמנים להעביר לידיה את כל המסמכים והנתונים הנדרשים כדי שתוכל להתחיל כבר כעת בהליכי הגבייה. זאת, כדי להקטין את הנזקים הנגרמים לה ולנושים בשל העיכוב.

"סחבת והזנחה"

הרוכשת מציינת כי התנהלות הנאמנים "הינה רק נדבך בהתנהלותם התמוהה, הגובלת בסחבת ובהזנחה, שגרמה לנזקים רבים לנכסי הקבוצה וכחלק מכך לפעילות הרוכשת". לדבריה, בינה לבין הנאמנים קיימות מחלוקות נוספות, מלבד סוגיית הסדרי הגבייה, בנוגע להשלמת יישומו של הסכם המכר, שאושר על-ידי ביהמ"ש ביולי.

במסגרת הסדרי הגבייה סוכם בין הצדדים כי הרוכשת תשלם סך השווה ל-50% מהסכום בו רשומים חובות הלקוחות בספרי הקבוצה; בגין צ'קים לגבייה - סך השווה ל-65% מסכומם הכולל; ובגין חובות שסורבו (חובות לקוחות שהצ'קים לגבייה שנמסרו בגינם סורבו על-ידי הבנק) - סך השווה ל-33% מסכום החובות שסורבו.

ביטול מכירת קרקע לסמנכ"ל

בתוך כך, אסר היום בית המשפט להעביר בעלות בקרקע שמכרה רב-בריח, כחודש לפני הקפאת ההליכים, לסמנכ"ל הרכש שלה דאז, עדי כרמלי מיבנה (באמצעות חברה שבשליטתו). זאת, לבקשת מע"מ שטען שהנכס נמכר במחיר הנופל משווי השוק, מה שמעלה חשש להברחתו מהנושים.

מדובר בנכס היה משועבד למע"מ, שהסכים להסרת השעבוד תמורת העברתו לנכס אחר. עו"ד יעל נוה טענה בבקשה, שרב-בריח רכשה את הנכס ב-2002 תמורת 430 אלף שקל, וכעת מכרה אותו לכרמלי ב-260 אלף שקל בלבד. (פש"ר 1690/08).