מחיר הנפט ננעל בעלייה של 2.2% ל-108.02 דולר לחבית

האופטימיות בשווקים מעלה את מחיר הנפט ; סוחר בכיר בשוק הסחורות: "לאחר האישור הסופי שוק הנפט צפוי לרשום נסיגה לרמה של 98 דולר לחבית" ; מחיר הזהב ננעל בירידה של 1.2% ל-878.6 דולר לאונקיה ; וגם: הדולר נסחר במגמה מעורבת מול מטבעות העולם

מחיר הנפט ננעל בעלייה של 2.2% שהם 2.29 דולר לחבית, במחיר של 108.02 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. העלייה מגיעה ברקע דברי קובעי המדיניות בקונגרס כי הגיעו להסכם עקרונות לגבי תוכנית הסיוע האמריקנית שנאמד ב-700 מיליארד דולר.

כתוצאה, המדדים בארה"ב רושמים עליות - וגם מחיר הננפט עלה על רקע ההערכה כי המצב בשווקים צפוי להתשפר עם יישום הפיתרון הממשלתי.

"תוכנית הסיוע משפיעה לטובה על השווקים. אולם, לאחר האישור הסופי שוק הנפט צפוי לרשום נסיגה לרמה של 98 דולר לחבית", אמר לפני זמן קצר מרק וגנר מאקסל סוחרי חוזים עתידיים."

דולר נסחר במגמה מעורבת מול מטבעות העולם ועל כן לא מהווה גורם משמעותי המשפיע על המסחר. מחיר הזהב, רשם סנטימנט של מכירה ונסחר בירידה של 1.2% לרמה של 878.6 דולר לאונקיה.

הנשיא בוש הפציר בקובעי המדיניות בוושינגטון אמש באומרו כי "הכלכלה בשלמותה נמצאת בסכנה ללא אישור תוכנית הסיוע."

עם זאת, עד אשר לא תאושר התוכנית המסחר בנפט ימשיך במגמה שורית. האנליסט אד מאיר מ-MF גולבל: "עד שההצעה אל תקבל אישור המשקיעים ישארו שוריים בפוזיציות שלהם בשוקי הסחורות."

בסך הכל, שוק הנפט נמצא תחת לחץ גם בשל החשש שהמשבר העולמי יוביל לירידה בביקושים העולמיים על אף העלייה בביקוש ממדינות מתפתחות.

הדולר במגמה מעורבת

הדולר נסחר במגמה מעורבת מול רוב המטבעות בעולם ונסחר כעת בירידה של 0.1% מול האירו ברמה של 1.462 דולר לאירו, בעלייה של 0.8% מול הליש"ט, במחיר של 1.83 דולר לליש"ט.

הדולר נסחר בדריכות ברקע פירסום של נתוני מאקרו שליליים היום וביניהם ירידה חדה של 4.5% בהזמנות המוצרים בני הקיימא המיוצרים בארה"ב בחודש אוגוסט,זאת לעומת צפי לירידה של 1.9%. החולשה בהזמנות למגוון רחב יותר של מוצרים נבעו מירידה בביקושים כתוצאה מהחרפת המשבר הכלכלי בארה"ב.

מחיר הזהב נחלש

מחיר הזהב ירד אף הוא על רקע העלייה של הדולר - והתקרבות לאישור התוכנית האמריקנית. "אם התוכנית תזכה לעידוד כפי שמורגש עכשיו בשווקים, שוק ההון יעלה, הדולר יעלה ומחיר הזהב ירד", אמר ליאנרד קפלן, סוחר בזהב בארצות הברית.

לעומתו, מאט זמן, סוחר בבוסרת הסחורות של שיקאגו, טוען שאין להתרגש מהירידה במחיר האונקיה היום, וזאת לאחר שבסיכום שבועי בשבוע שעבר מחיר האונקיה זינק בכ-13%.[לאתר חוזים עתידיים]