גוגל השיקה לשירות התרגום Google Translate אופציה בעברית

התמיכה החדשה מציעה תרגום טקסטים מ-30 שפות מעברית ולהיפך, ומתאימה את הטקסטים עם פסקאות מיושרות מימין לשמאל ; מציעה לגולשים להדביק טקסטים שלמים או מילים בודדות ולקבל את התרגום שלהם

קצת אחרי שעדכנה את הגרסה העברית של Gmail, השיקה גוגל בשבוע שעבר את שירות התרגום שלה Google Translate במגוון שפות כולל עברית. התמיכה החדשה מציעה תרגום טקסטים משלושים שפות מעברית ולהפך והיא מתאימה את הטקסטים עם פסקאות מיושרות מימין לשמאל.

Google Translate הוא שירות המציע לגולשים להדביק טקסטים שלמים או מילים בודדות ולקבל את התרגום שלהם. בדומה לשירות של בבילון, גם כאן מנסה גוגל להתמודד עם תרגום של משפטים שלמים מאנגלית או משפות אחרות לעברית, אולם ללא הצלחה רבה. התרגום עדיין בעייתי ואפשר רק לנסות להבין ממנו את המשמעות של הטקסט. לעומת זאת, בתרגום מילים בודדות, השירות של גוגל עובד בצורה מוצלחת.

שירות התרגום של גוגל פועלת בטכנולוגיית תרגום מכונה סטטיסטי, בגוגל מסבירים שהמערכת שלהם דואגת להזין את המחשב במיליארדי מילים וטקסטים והיא נשענת על דוגמאות של תרגומים בין השפות.

כמו כן, המערכת לומדת טכניקות סטטיסטיות על-מנת לבנות מודל של התרגום. גם בגוגל מודעים למורכבות של תרגום משפטים שלמים משפות שונות ולכן הם מצהירים באתר כי הם עובדים כל הזמן על שיפור התוכנה, "אפילו היום תוכנות מתוחכמות, עדיין לא מצליחות לתת את אותה רהיטות של אדם מקומי. תרגום אוטומטי הוא קשה מאוד, מכיוון שמשמעותן של מילים תלויה בהקשר שבו משתמשים בהן".

translate.google.com