שי רשף, הבעלים לשעבר של קידום, משקיע בקהילה לימודית מקוונת

הוביל גיוס של 3 מיליון דולר בחברת Cramster; רשף מונה ליו"ר במסגרת ההשקעה

האינטרנט הוא לא רק מקור למציאת מידע אלא גם כלי לימודי לכל דבר, וחברת Cramster רוצה להוכיח זאת. החברה השלימה באחרונה גיוס של 3 מיליון דולר, בהובלת שי רשף. רשף, שהיה הבעלים והיו"ר של קבוצת קידום הישראלית, שנמכרה ב-2005 לחברת קפלן מקבוצת "וושינגטון פוסט" בסכום שהוערך בלמעלה מ-10 מיליון דולר, מונה ליו"ר החברה.

Cramster אינה חברה ישראלית. היא מפתחת קהילת לימודים גלובלית, שמסייעת לסטודנטים מרחבי העולם בלימוד תחומים שונים כגון מתמטיקה, מדעים והנדסה. אתר החברה מתפקד כקבוצת לימודים אמיתית, שבה אנשים חולקים סיכומים, עוברים ביחד על מבחנים ומסייעים אחד לשני בהכנת שיעורי בית ופיתרון בעיות לימודיות. הקהילה כוללת סטודנטים, תלמידי תיכון, מחנכים ומומחי ידע בתחומים השונים.

על מנת ליהנות מהשירות, משתמשים מעלים שאלות לאתר, ומקבלים עליהן תשובות משתמשים אחרים. Cramster היא גם הבעלים והמפעילה של Courses 2.0, אפליקציית יישום שיתוף קורסים ברשת החברתית פייסבוק.

"מודל הלימוד הקהילתי של Cramster מאפשר לכל אדם ללמוד בקצב האישי שלו", אומר רשף. "היעדרו של דו-שיח פתוח הקשה בעבר על הלימוד המקוון. ההטמעה ההולכת ומתרחבת של הווב 2.0 מאפשרת את מימוש מלוא הפוטנציאל של הלימודים המקוונים".

לדבריו, החברה גדלה והאתר מהווה אלטרנטיבה למורים פרטיים. "יש מאות אלפי משתמשים פעילים הרשומים לאתר, שכן אנשים אוהבים להיות חלק מקהילות חברתיות שמסייעות להם", הוא אומר.

האתר תומך באנגלית, שני שליש ממשתמשיו הם מארה"ב והיתר ממדינות נוספות. החברה שוקלת לתרגם את האתר לשפות נוספות. הגיוס הנוכחי נועד לסייע להרחבת פעילות החברה, להאצת היישום של אפליקציות לימודיות חדשות ולהגדלת מאגר המשתמשים.

המודל העסקי של החברה מבוסס על מודל ה-Freemium, כלומר חלק מהשירות ניתן לגולשים בחינם, ואילו עבור קבלת תשובות מעמיקות ומבוססות יותר ייאלצו הגולשים לשלם 10 דולר לחודש או 40 דולר לשנה.

לדברי רשף, החברה מייצרת הכנסות כבר מיומה הראשון, אולם בשל הכוונה להגביר את קצב הגדילה של החברה, ייתכן וזה יבוא גם על חשבון הרווחיות בטווח הקצר. החברה יושבת בלוס אנג'לס ומעסיקה 100 איש.

רשף הצטרף גם למועצת המנהלים, לצד מייסדי החברה, אהרן הוקי ורוברט אנגאריטה, שהקימו את החברה ב-2002.

בתפקידיו הקודמים שימש רשף גם כיו"ר של KIT e-learning, שותפה של אוניברסיטת ליברפול שנמכרה ל-Laureate ב-2004. *