33 תא"ל אורנה ברביבאי ראש מטה אגף משאבי אנוש (אכ"א)

נימוקים לבחירה: לראשונה אישה בתפקיד המשמעותי של ראש מטה כוח אדם בצה"ל. בין היתר, החלה להפעיל תוכנית לשילוב יותר נשים בתפקידים קרביים

"המטרה: מימוש חוק המילואים"

המהלך החשוב שלי ב-2008. "מאז כניסתי לתפקיד בחודש יוני, התחלתי לפעול לשינוי פני צה"ל כולו. התפקיד מציב אותי במקום שבו אני יכולה להשפיע על היחס והדיאלוג שבין הצבא לחברה. דוגמה לכך ניתן לראות במעורבותי בהחזרתם של החיילים החטופים מלבנון, אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל - משימה חשובה, שהותירה בי את ההבנה העמוקה לקשר ההדוק שבין צה"ל לחברה הישראלית כולה.

"צה"ל כולו מצוי בתהליך הפקת לקחים עמוק של מלחמת לבנון השנייה, ובתפקידי הקודם השנה, כראש חטיבת כוח אדם בזרוע היבשה, הובלתי שני אפיקי פעולה מרכזיים. הראשון נועד להקטנה משמעותית של היקף נשירת החיילים בחובה, במהלך הכשרתם ובשירות. השני נוגע לפיתוח והעצמת שדרת הפיקוד הזוטרה של המערך הלוחם".

קשיים בדרך. "המורכבות בתפקיד היא ביכולת לזהות את הצרכים המערכתיים בראייה ארוכת טווח, מגמות בתוך ומחוץ לצה"ל, ולגבש תוכנית ישימה ומובנת לביצועם של המפקדים".

התרומה לחברה הישראלית. "יותר חיילים מבצעים שירות משמעותי, ובכך תורמים למוכנות טובה יותר של צה"ל מול כל איום. גם שיפור הפיתוח האיכותי של הקצונה הוא בסיס מרכזי ליכולת הצבא".

החזון שלי. "להשפיע על החינוך הטכנולוגי, ולהגיע למימוש חוק המילואים, שבו אנו עוסקים בימים אלה, כך שישפר את המענה למי שנושאים בנטל וראויים לכל הערכה".

מקור השראה. "אימא שלי. אישה בת 70, עלתה לארץ כנערה מעירק, אימא לשמונה ילדים, שלימדה את עצמה קרוא וכתוב, אך ניסיון החיים שלה לעתים מוכח כמשמעותי יותר מכל תואר אקדמי, וזאת בעיקר בזכות האמונה ביכולתו של כל אדם לתרום ולהשפיע על סביבה טובה יותר".

גיל: 46

השכלה: תואר ראשון במדעי החברה והרוח מאוניברסיטת הנגב, תואר שני במינהל עסקים ממכללת דרבי