הבנק המרכזי היפני הותיר את הריבית על 0.5%

הבנק המרכזי היפני: "על אף העובדה כי קיים חוסר וודאות משמעותי בטווח הזמן ההקצר - בטווח הארוך הכלכלה צפויה להתאושש בהדרגה ולעבור למסלול צמיחה מתון" ; הותרת הריבית תאמה את תחזיות מרבית האנליסטים

הבנק המרכזי של יפן הודיע היום (ג') על החלטתו להותיר שוב את שיעור הריבית על כנו, 0.5%, אך הביע את הכרתו בעובדה שההתאוששות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, עלולה להתעכב. זאת, לאחר שבהצהרתו של הבנק עם הודעתו על ההחלטה המוניטרית התייחס לתחזיתו הכלכלית שהגדירה כמאופיינת ב"אי וודאות משמעותית". [לאתר המט"ח]

"הצמיחה הכלכלית נמוכה והתנאים הללו עלולים להמשיך עוד זמן מה, וזאת בהתחשב בעובדה כי מצבה של הכלכלה מעבר לים תתבהר בהמשך", מסר הבנק בהצהרתו מיד לאחר הודעתו על הותרת הריבית על כנה. עוד מסר הבנק כי הכלכלה צפוי להתאושש "בטווח הארוך".

"הלחץ על הפחתת שיעור הריבית גובר", אמר הידיאו קומאנו, כלכלן בכיר מ-Dai-Ichi Life Research, בטוקיו, שהוא גם בכיר לשעבר - בבנק המרכזי היפני. "בהחלטתו מודה למעשה הבנק המרכזי כי התאוששות הכלכלה צפויה להדחות נוכח המצב בשווקים", הוסיף.

עוד מסר הבנק המרכזי היפני כי "על אף העובדה כי קיים חוסר וודאות משמעותי בטווח הזמן הקצר - בטווח הארוך הכלכלה צפויה להתאושש בהדרגה ולעבור למסלול צמיחה מתון".