חברת האינטרנט Wix גייסה 3.5 מיליון דולר

הגיוס מגיע משתי המשקיעות הקיימות שבחברה - קרנות ההון סיכון Mangrove ו-Bessemer ; בכך מגיע היקף ההון שגייסה החברה מאז הקמתה ל-8.5 מיליון דולר

הגיוסים בחברות הסטארט-אפ הישראליות נמשכים בצל המשבר העולמי. חברת האינטרנט Wix השלימה סבב גיוס שני בהיקף של 3.5 מיליון דולר משתי המשקיעות הקיימות שבחברה - קרנות ההון סיכון Mangrove ו-Bessemer. בכך מגיע היקף ההון שגייסה החברה מאז הקמתה ל-8.5 מיליון דולר.

Wix הוקמה על-ידי האחים אבישי (מנכ"ל משותף עם אלון בלוך) ונדב אברהמי (סמנכ"ל מו"פ) וגיורא קפלן (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה מפתחת מוצר שמאפשר לכל משתמש, גם ללא ניסיון טכנולוגי, להקים אתר מושקע ומקצועי או וידג'ט (חלון יישומים קטן) המבוסס על טכנולוגיית הפלאש, ומתבסס על טכנולוגיית ה"גרור ושחרר" (Drag and Drop). בראיון שהעניק ל"גלובס" לפני כ-3 חודשים, אבישי אברהמי, הוא אמר כי השירות לא עתיד להחליף את מקומם של מעצבי האתרים, אבל "זה יקל עליהם מאוד את העבודה, ואילו למשתמש זה יחסוך הרבה מאוד כסף ומזומן".

המוצר הושק בגרסת בטא פתוחה בתחילת יוני, ולדברי בלוך, מספר המשתמשים עומד על למעלה מ-200 אלף איש, כאשר בכל יום מצטרפים 2,000-3,000 משתמשים חדשים. לדבריו, התוכן של Wix ייצר בספטמבר 20 מיליון עמודים נצפים, גידול של 54% בהשוואה לחודש הקודם.

החברה כיוונה בתחילה לקהל המשתמשים האישיים, אולם במהירה גילתה כי קהל היעד העסקי מביע עניין רב במוצר, ומכאן נגזר המודל העסקי שלה. האפשרות לבנות אתר מוצעת למשתמשים בחינם, אך השירות יכלול אלמנט מסוים של פרסום. אולם, לקוחות מסחריים שירצו שירותים נוספים, כדוגמת וידג'ט מסחרי, ייאלצו לשלם תמורת כך תשלום חודשי, הנע בין 5 ל-10 דולר.

כיום, עיקר הטראפיק לאתר מגיע מארה"ב (50%), ולאחר מכן הגולשים מגיעים מצרפת, בריטניה, ברזיל וקנדה. להערכת אבישי אברהמי, החברה תגיע לרווחיות באמצע שנת 2009.

Wix

תחום פעילות: פלטפורמה לבניית אתרי פלאש

שנת הקמה: 2006

מספר עובדים: 30

מנכ"לים משותפים: אבישי אברהמי ואלון בלוך

משקיעים: הקרנות ManGrove ובסמר ומשקיעים פרטיים, ביניהם אילון תירוש

גיוסי הון, כולל הנוכחי: 8.5 מיליון דולר

מקור: ICV-Online.com