מהומות ב-3 מכרות יהלומים בבעלות חברה ממשלתית באנגולה: אחד מהמכרות בבעלות חלקית של לב לבייב

לטענת התקשורת באנגולה, כתוצאה מהמהומות האלימות נהרגו 5 כורים שהפגינו במכרות היהלומים

אמצעי התקשורת באנגולה מדווחים על "התאכזרות ברוטאלית" של נציגים בחברת אבטחה פרטית במכרות לכריית יהלומים באנגולה, המועסקת, באופן חלקי באמצעות מיקור-חוץ, ע"י לב לבייב.

בשבוע שעבר, כורים באחד המכרות לכריית יהלומים באנגולה, פתחו בהפגנה נגד מספר חברות כרייה, בינהן Luminas, שבבעלות חלקית של לב לבייב, באמצעות אפריקה ישראל , על סילוקם של מספר עובדים שעבדו ללא רישיון עבודה.

בתגובה, לטענת התקשורת באנגולה, עובדי האבטחה שמעסיקה החברה שבבעלות לבייב באמצעות מיקור-חוץ, היוו חיץ בין כוחות המשטרה האנגולית, לבין המפגינים, והגיבו באלימות ברוטאלית כנגד המפגינים. המשטרה באנגולה דיווחה כי אדם אחד נהרג, ועוד 120 מהמפגינים נעצרו. פעילי זכויות אדם במדינה טוענים יותר מזאת: לטענתם נרשמו 5 מקרי מוות ועוד 400 מעצרים.

אפריקה ישראל של לבייב נמצאת בקשרים עסקיים עם ממשלת אנגולה, ולמעשה שולטת בכריית היהלומים במדינה. כפי שדיווח ה"ניו-יורק מגזין", אחת מחברות האבטחה שמעסיק לבייב, הואשמה ב-2007 ע"י ארגון מקומי לזכויות אדם, במעורבות במעשי השפלה, אלימות פיזית, מעשי עינויים, הטרדות מיניות ובמספר מקרים אף ברצח של כורים.

ממשרד הדובר של קבוצת לבייב העולמית נמסר בתגובה: "מדובר במידע שקרי. למהומות המתחוללות באנגולה אין כל קשר לעסקי קבוצת לבייב".