אהוד ברק: "לא הייתי מודע לאפשרות שהשימוש במילה 'ציפורה' יעורר הד עולמי כזה; ב-2012 אף אחד כבר לא יזכור את זה"

בראיון לגלי צה"ל אמר שר הביטחון: "אני יודע את האמת ומודה באשמה - אני יודע שאין לי כרגע גב פוליטי להיות ראש ממשלה" ; דעה - הקלקלה של אהוד ברק

"אני יודע את האמת ומודה באשמה - אני יודע שאין לי כרגע גב פוליטי להיות ראש ממשלה, אבל יש לי האופציה להיות שותף בכיר לציפי לבני". כך אמר הבוקר (א') שר הביטחון, אהוד ברק, בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל.

"בשיחות עם ציפי לבני בשבועות האחרונים על הקמת ממשלה אני מתרשם שיש בסיס גם לאמון וגם לעבודה משותפת וקונסטרוקטיבית - אם אכן תוקם ממשלה", אמר ברק.

כשהתבקש להתייחס לראיון המפורסם לפני מספר שבועות שבו קרא ללבני בשמה המלא "ציפורה" בשיאם של חילופי דברים מתוקשרים בין השניים, אמר ברק: "אני כבר למדתי שבפוליטיקה נאמרים דברים יותר מוצלחים ופחות מוצלחים, אבל בסופו של דבר זה לא העיקר, והעיקר זו העשייה. ברור שלא הייתי מודע לאפשרות שהשימוש במילה "ציפורה" יעורר הד עולמי כזה. בראיון הבא שיהיה לנו ב-2012 תשאל אותי עוד פעם, ונראה אם מישהו יזכור את זה".

בהתייחס להפגנות המתקיימות היום לשחרור החייל החטוף גלעד שליט אמר ברק כי הן "עלולות להעלות את המחיר לשחרורו".

"אני לא זקוק לדברים לשם כבוד. את העיטורים שלי כבר קיבלתי", אמר ברק. "לא חשוב התואר, אלא ההשפעה על דרכה של הממשלה. מה שמעניין אותי זה להיות אפקטיבי ולתרום באופן פעיל. הפוליטיקה גם היא כולה איננה העיקר, אבל היא מכשיר חיוני במשטר דמוקרטי לשינוי המציאות".

"אני חש נחת גדולה מהעובדה שבסוף משבר כלכלי עולמי אדיר, ממשלות ארה"ב ובריטניה מצביעות בהתנהלותן היומיומית על העובדה שהדעות של מפלגת העבודה נכונות, כשהן קוראות להירתם לאחריות ולהגנה על המשק ולשילוב של צמיחה עם אחדות חברתית", סיים ברק.