גם מלכת אנגליה במפסידים: צניחה בשווי השקעותיה הפרטיות של משפחת המלוכה

באפריל נאמד הונה האישי של הוד מלכותה ב-320 מיליון ליש"ט, כולל תיק ההשקעות האישי שלה, ששוויו מוערך ב-100 מיליון ליש"ט ; מאז צלל מדד פוטסי ביותר משליש, וההערכה היא שהשקעותיה הפרטיות של המלכה - בעיקר מניות של חברות בריטיות סולידיות - איבדו, באופן דומה, 37% מערכן

מלכת אנגליה מעסיקה את היועצים הפיננסיים הטובים בעולם, ולמרות זאת נרשמה שחיקה דרמטית בשווי השקעותיה הפרטיות של משפחת המלוכה, עקב הצניחה במחירי המניות.

באפריל נאמד הונה האישי של הוד מלכותה ב-320 מיליון ליש"ט, כולל תיק ההשקעות האישי שלה, ששוויו מוערך ב-100 מיליון ליש"ט. אך מאז צלל מדד פוטסי ביותר משליש, וההערכה היא שהשקעותיה הפרטיות של המלכה - בעיקר מניות של חברות בריטיות סולידיות - איבדו, באופן דומה, 37% מערכן.

"לדעתי היא ספגה הפסד אדיר", אמר פיליפ ברספורד, מחבר The Rich List, "אבל אולי לא בקנה המידה של משקיעים במניות עתירות סיכון. קרוב לוודאי שהיא לא השקיעה הרבה במניות שאינן שייכות לחברות הסולידיות ביותר בבריטניה, כי אם היא היתה משקיעה במשהו אחר, זה היה מעורר מבוכה".

המלכה נקלעה לבעיות פיננסיות אישיות חודשים ספורים בלבד לאחר שפקידים בבית המלוכה חשפו שמחנק האשראי משפיע על חייה הציבוריים של המלכה.

במטרה לשפץ את ארמונותיה המתפוררים, ביקשה המלכה להגדיל את הסכום שהיא מקבלת ממשלם המסים, לאחר שהתקציב לצורך זה התגלה כלא מספיק עקב העלויות המאמירות והקפאת הוצאות הממשלה. אשתקד קיבלה המלכה מענקים ציבוריים בסך 40 מיליון ליש"ט, והממשלה דחתה את בקשתה להגדיל את הסכום במיליון ליש"ט בשנה.