בזק בינלאומי עומדת לקבל רישיון לספק שירותי טלפוניה מבוססי VoIP

זאת לאחר שמשרד התקשורת ישלים תיקונים אחרונים ברישיון שנוגעים להפרדה המבנית בינה ובין בזק ולאיסורי העברת מידע ; יחד עם זאת, שאלת אספקת טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה ע"י החברה, נותרה פתוחה ונמצאת בשימוע במשרד

שחקן חדש מצטרף למגרש הטלפוניה הנייחת. בזק בינלאומי תקבל רישיון לספק שירותי טלפוניה מבוססת אינטרנט (VoIP), לאחר שמשרד התקשורת ישלים תיקונים אחרונים ברישיון שנוגעים להפרדה המבנית בינה ובין בזק ולאיסורי העברת מידע. כך נודע ל"גלובס".

החברה הגישה בקשה לרישיון כבר לפני מספר חודשים, בעקבות מדיניות משרד התקשורת שקובעת כי קבוצת בזק תוכל לספק טלפוניה מבוססת אינטרנט לכשתרד לנתח שוק של 85% - מה שאכן קרה כבר לפני כחודשיים. יחד עם זאת, שאלת אספקת סלי שירותים (טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה) על ידי בזק בינלאומי נותרה פתוחה ונמצאת בשימוע במשרד התקשורת.

כניסתה של בזק בינלאומי לתחום הטלפוניה הנייחת יוצרת עניין בכמה היבטים: ראשית, זו תהיה הפעם הראשונה שחברת בת של בזק מקבלת רישיון להתחרות בתחום הליבה של החברה האם - טלפוניה.

שנית, בזק בינלאומי היא ספק האינטרנט הגדול ביותר בארץ ומחירי הטלפוניה שלה לא יהיו מפוקחים, ולכן מעניין יהיה לראות כיצד החברה תתקוף שיווקית את הנושא והאם היא תדחוף את תחום הטלפוניה לכל לקוחות האינטרנט שלה או שתציע אותו לכלל הציבור.

ניסיון עם 012 סמייל מלמד שהחברה נכנסה לתחרות עם מחירים מאוד נמוכים בטלפוניה והיא מציעה את השירות גם למנויים שלא מקבלים ממנה שירותי קישוריות ולכן יהיה מעניין לראות איזו אסטרטגיה בזק בינלאומי תנקוט. על פי הערכות, בשלב הראשון השירות יוצע כשירות ערך מוסף ללקוחות בזק בינלאומי הקיימים.