סקר TIM ספטמבר: אתרי קשת ורשת מתחזקים ב-50%; מצטמצם הפער בין ynet לוואלה

באתרים הכלכליים מוביל "גלובס" על "דה מרקר", הן בחשיפה הכללית והן בחשיפה בגלישה ממקומות העבודה ; לאחר התחלה צולעת - נענע10 מתחזק ; b144 של בזק גובר על דפי זהב עם שיעור חשיפה שבועי של 18%

תוכניות הריאליטי "האח הגדול" ו"מפרץ האהבה" מצדיקות את קיומן בכל הנוגע לרייטינג של אתרי זכייניות ערוץ 2. על פי סקר TIM של TNS טלסקר לחודש ספטמבר, המודד את הרייטינג של אתרי האינטרנט בישראל, האתר של קשת התחזק ב-47% במונחים של שיעור חשיפה, ועלה למקום ה-11, בהשוואה למקום 17 באוגוסט. אתר רשת זינק בכ-50% בשיעור החשיפה השבועי, ומדורג במקום ה-14, בהשוואה למקום ה-21 באוגוסט.

סקר TIM - כללי

סקר TIM טבלה - כללי

סקר TIM בספטמבר - מקומות עבודה

סקר TIM טבלה - מקומות עבודה

אתרים נוספים שהתחזקו בחודש ספטמבר הם תפוז, עם שיעור חשיפה של 23.4%, עלייה של 20% שמציבה אותו לראשונה מזה זמן רב בעשירייה הראשונה; הרשת החברתית פייסבוק, ששיעור החשיפה השבועי שלה עומד על 30.6%, והיא מדורגת במקום ה-6; ואתר שיתוף קבצי הווידיאו יו-טיוב, שהתחזק בספטמבר ב-13%, ונשאר במקום ה-4.

הביקורות שליוו את ההשקה של נענע10 לא באים לידי ביטוי בסקר TIM של ספטמבר: האתר התחזק ב-4%, לשיעור חשיפה שבועי של 32.5%. nrg מעריב נחלש לשיעור חשיפה שבועי של 23.5%, ומידרדר למקום ה-9, בהשוואה למקום ה-7 באוגוסט.

במאבק החדש שמתנהל בין דפי זהב ל-b144 של בזק, גוברת האחרונה עם שיעור חשיפה שבועי של 18% (מקום 13), בהשוואה לשיעור חשיפה של 17.8% לדפי זהב (מקום 15).

בצמרת הטבלה ממשיכות להוביל גוגל, וואלה ו-Ynet, עם שיעורי חשיפה שבועיים של 89.7%, 66.1%, ו-60.7% בהתאמה. אולם, בעוד שגוגל התחזקה במעט, המאבק האמיתי מתנהל בין שני האתרים הישראליים המובילים, כאשר וואלה נחלשה החודש בכ-6%, בעוד ש-Ynet התחזקה בכ-5%, והפער ביניהן מצטמצם.

בגזרה הכלכלית, נמשכת ההובלה של אתר "גלובס" בכל הנוגע לצריכת חדשות ונתונים כלכליים-פיננסיים. "גלובס" מוביל בספטמבר את האתרים הכלכליים בישראל עם חשיפה כללית של 11.7%, לעומת 11.4% ל"דה מרקר". "גלובס" מוביל על "דה מרקר" גם בגלישה ממקומות העבודה, פרמטר קריטי לבחינת השימוש המקצועי באתרי הכלכלה, עם חשיפה של 11% בספטמבר, לעומת 10.4% ל"דה מרקר".

יצוין כי למעשה, הפערים בין האתרים הכלכליים אף גדולים יותר: הרשת החברתית וההיכרויות "דה מרקר קפה", מחפה על חולשה גדולה של חלקי החדשות והפיננסים ב"דה מרקר", בהשוואה ל"גלובס". לפי ממצאי TIM, שהתפרסמו בחודש שעבר, כ-48% מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. פחות מ-20% מהם מגיעים ל"קפה" דרך עמוד הבית של "דה מרקר". מאחר ולפי נתוני "דה מרקר" ב"קפה" גולשים כ-30-40 אלף איש ביום שנספרים בסקר TIM, הנתונים בגלישה כלכלית-פיננסית נטו נוטים עוד יותר, ועשרות אחוזים, לטובת "גלובס".

בגזרת אתרי הספורט ניכרת היחלשות כללית, לאחר שבאוגוסט האתרים הללו נהנו מהשפעות האולימפיאדה. ספורט5 נחלש ב-27%, לשיעור חשיפה שבועי של 11.7% (מקום 21), ואילו ONE איבד 11% במונחים של שיעורי חשיפה שבועיים, לשיעור חשיפה שבועי של 15% (מקום 17).

סקר TIM הנוכחי הינו המדידה ה-32 והוא נערך בקרב מדגם של 800 משתמשי אינטרנט (מעל גיל 13), בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.