השוורים חוזרים לאסיה: ההנג-סנג זינק ב-13.9% והניקיי טיפס ב-6.4%; הקוספי של דרום קוריאה עלה ב-5.6%

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] רק ב"גלובס" - טבלת כל הבורסות בעולם ; בנק מיצובישי UFJ מסר כי בכוונתו למכור מניות חדשות כדי לגייס עד 10.7 מיליארד דולר ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-2.7%

השווקים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים חדות, בהובלת ההנג-סנג של הונג קונג שמחק את הירידות של אתמול וזינק ב-13.9%. טוקיו הציגה עליות מרשימות גם כן, על אף הודעתו של בנק מיצובישי UFJ כי בכוונתו למכור מניות חדשות כדי לגייס הון.

ממשלת יפן ממשיכה במאמצים לבלימת המשבר הפיננסי החמור במדינה, כשהיום היא אסרה על מסחר בחסר והודיעה כי היא תפעל לבלימת העלייה הנמשכת בשערו של הין. ספקולציות כי היא עשויה להתערב בשוק המט"ח הביאו לשינוי מגמה ולהתחזקותו של הדולר שמוסיף כעת יותר מ-3% ביחס לדולר [לאתר המט"ח].

נזכיר כי ממשלת יפן קראה אתמול (ב') לפתוח בשורה של צעדי חירום שנועדו לייצב את בורסת טוקיו ולשקם את המערכת הפיננסית. כך מסר השר קארו יסאנו.

שנחאי ננעלה בעליות מתונות יחסית לאחר שחברת הביטוח צ'יינה לייף דיווחה על ירידה ברווחים.

נזכיר כי אתמול, המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר בירידות שערים חדות, בהובלת ההנג-סנג שצנח ב-12.7%.

"בסופו של דבר השמש תזרח וחלק מהמשקיעים ישובו לחייך", אמר אדווין מרנר, מנכ"ל בית ההשקעות אטלנטיס בטוקיו. "פאניקה יוצרת גם הזדמנויות", הוסיף האנליסט.

מדד ניקיי 225 טיפס ב-6.4% ל-7,621 נקודות ; מדד הנג-סנג זינק ב-13.9% ל-5,687 נקודות מדד שנחאי המשולב עלה ב-2.7% ל-1,770 נקודות ; מדד קוספי של דרום קוריאה הוסיף 5.6% ל-999 נקודות

בזירת המטבעות, הדולר מטפס ב-2.2% ל-94.68 ין לדולר והדולר האוסטרלי מוסיף 2.8% ל-0.6186 דולר לדולר אוסטרלי.

מניות בכותרות

פטרוצ'יינה ריכזה עניין לאחר ש-JP מורגן עדכן את המלצתו למניית ענקית הנפט הסינית ל"תשואת יתר" מ"תשואת חסר".

בנק מיצובישי UFJ כי בכוונתו למכור מניות חדשות כדי לגייס עד 990 מיליארד ין (10.7 מיליארד דולר).

צ'יינה לייף דיווחה על ירידה של 70% ברווחי הרבעון השלישי כתוצאה מנפילות בבורסת שנחאי שפגעו בהחזרים על השקעות.

HSBC ריכזה עניין לאחר שממשלת הונג קונג הודיעה כי היא תפעל במידת הצורך על מנת לתמוך בשווקים, מבלי לומר אם בכוונתה לרכוש מניות. "שוק המניות ימשיך להתנהל בתנודתיות בתקופה הקרובה", מסרה הממשלה.

שרין טכנולוגיות (סימול: SARI.SI), החברה הישראלית היחידה שנסחרת בשוק ההון האסייתי, איבדה 5.6%. החברה, המפתחת כלי מדידה ומערכות ממוחשבות לקבלת החלטות בעת ליטוש וחיתוך יהלומים ואבני חן, הודיעה אתמול (ג') כי מכרה בחזרה ARS בשווי נקוב של מיליון דולר לקרדיט סוויס, אותו סכום שהושקע בני"ע אלו. שרין, בדומה לויסוניק, טבע והאחרות, פתחה בהליך משפטי נגד קרדיט סוויס, ולכן מכירת הני"ע מסיימת את ההליך והחברה מושכת את תביעתה נגד בנק ההשקעות השוויצרי. שרין טכנולוגיות נסחרת בבורסת סינגפור לפי שווי של 31 מיליון דולר.