שערו היציג של הדולר נקבע בירידה של 1.2% ל-3.777 שקלים

שערו היציג של האירו ירד ב-0.32% ל-4.75 שקלים ; היום ב-15:30 פקעו האופציות על הדולר-שקל לפי השערים היציגים שקבע בנק ישראל ; פינוטק: האסטרטגיה המועדפת - קניית דולרים כל עוד הדולר מעל 3.75 שקלים ; היום תחל ישיבת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב ובסופה עשוי הבנק המרכזי להודיע על הורדת ריבית נוספת של 0.25%

יום אחרי החלטת בנק ישראל להוריד את הריבית במשק ב-0.25% נוסף לשיעור של 3.5%, התנהל המסחר הבין בנקאי במט"ח בישראל דווקא בהתחזקות של השקל ביחס לשני מטבעות החוץ העיקריים, הדולר והאירו, כשהמטבע האמריקני רשם את הירידה הגדולה יותר מבין השניים.

דומה שהורדת הריבית של בנק ישראל, שהיתה צפויה ומגולמת בשוק ממילא, היא רק פסיק במכלול הגורמים המשפיעים בימים אלה על המסחר המקומי במט"ח. הטלטלה העולמית ובעיקר הפקיעה הקרובה של האופציות על הדולר-שקל נותנים את אותותיהם בעצבנות ובהפכפכות של המסחר. האופציות פקעו לפי השערים היציגים שקבע בנק ישראל: 3.777 שקלים לדולר, ו-4.75 שקלים לאירו.

אולם להורדת ריבית אחרת עשויה להיות השפעה גדולה יותר על המסחר בין הדולר לשקל. מחר יודיע יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, על שיעור הריבית בארה"ב ל-6 השבועות הקרובים, ומרבית האנליסטים בשוק מעריכים כי הבנק המרכזי האמריקני יחליט להוריד את הריבית ב-0.5%, כך שתעמוד על 1% בלבד.

במסחר הבין בנקאי נחלש הדולר ב-1.229% ושערו היציג נקבע ב-3.777 שקלים. שערו היציג של האירו ירד ב-0.325% ל-4.75 שקלים.

פינוטק: האסטרטגיה המועדפת - קניית דולרים כל עוד הדולר מעל 3.75 שקלים

בנק ישראל קיצץ את הריבית בפעם השנייה בחודש אוקטובר. הבנק הוריד את שיעור הריבית ב-0.25% ל-3.5%, בנימוק מרכזי של עידוד ביקושים והגדלת הפעילות העסקית לשם שמירה על צמיחה בת קיימא. בימים אלה אמנם רמות האינפלציה אינן מצדיקות קיצוצי ריבית, אך התחזיות הינן להאטה גלובלית וצניחה חדה בביקושים שיובילו לדעיכה אינפלציונית לקראת אמצע שנת 2009.

הורדת הריבית הייתה כבר מגולמת, וכדי ליצור אפקט משמעותי היה צורך בהורדה חדה יותר של 0.5%. למרות היציבות הזמנית האסטרטגיה המועדפת היא קניית דולרים כל עוד הצמד אינו יורד מרמת התמיכה הקריטית של 3.7500.

היום תחל ישיבת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב ובסופה עשוי הבנק המרכזי להודיע על הורדת ריבית נוספת של 0.25%. הרקע לקיצוץ האפשרי הוא ההתכווצות הכלכלית והצפייה לירידה חדה באינפלציה עקב ירידת מחירי האנרגיה והסחורות. "רק באמצע 09' ולקראת סופה נרגיש באמת את ההתאוששות במשק האמריקאי", כך מוסר לירן קפלוטו כלכלן בכיר מפינוטק.

Easy-Forex: הסחורות נחשבות להשקעה הגנתית המגנה מפני החלשות הדולר וכשזה נחלש הן נוטות להתחזק

התחזקות הדולר בעולם נעצרה והדולר נחלש מעט מול סל המטבעות העולמי. למרות זאת הדולר עדיין נסחר במחיר גבוה יותר מהרמה בה נסחר בסוף שבוע שעבר. המסחר בדולר שקל ממשיך להיות תנודתי והיום נסחר המטבע האמריקאי בין 3.8 ל-3.85 שקלים לערך. בשעות הערב לאחר הכרזת הריבית נחלש מעט הדולר בהתאם להחלשות הדולר בעולם ונסחר סביב רמות של 3.8 שקלים. תמיכה לדולר נמצאת ב-3.75 שקלים, והתנגדות ב-3.85 שקלים.

גם מחירי הסחורות התחזקו במעט מול הדולר על רקע ההתייצבות במחיר הדולר בעולם. הסחורות נחשבות להשקעה הגנתית המגנה מפני החלשות הדולר וכשזה נחלש הן נוטות להתחזק.

[לאתר המט"ח]