גל הירש תובע 2.5 מיליון שקל מערוץ 10: קשרו אותי לסחר בנשק כדי לייצר רייטינג

הירש, תא"ל במיל', טוען כי בכתבה "אדוני המלחמה" הוא הוצג כמי שחברה בבעלותו סחרה בנשק עם גיאורגיה ; בכתבה אחרת, שעסקה במבצע החילוץ של המדינאית הקולומביאנית אינגריד בטנקור, נרמז כי היה לו קשר לפרשה

תא"ל במיל' גל הירש, ששימש במלחמת לבנון השנייה כמפקד אוגדה, תובע בבית המשפט המחוזי מרכז 2.5 מיליון שקל מערוץ 10 ומהכתבים אור הלר ואושרת קוטלר, בגין לשון הרע לכאורה בכתבה שקשרה אותו לסחר בנשק.

באמצעות עוה"ד דרור ברוטפלד ודיקלה סלע טוען הירש לשני פרסומים כוזבים ביחס לפעילותו כאיש עסקים, שלדבריו נעשית בסמכות ובאישור כל הגורמים הרשמיים במדינת ישראל, ושבהם לא התבקשה תגובתו.

כך נטען כי בכתבה "אדוני המלחמה" שהגישה קוטלר, הירש "נבחר" לשם הרייטינג להיות מוצג ב"מקום של כבוד" כמי שחברה בבעלותו סחרה בנשק עם גיאורגיה, בעת העימות עם רוסיה. התוכנית עסקה בסוחרי נשק ישראלים, שתמורת בצע כסף גורמים לנזקים ולנפגעים חפים מפשע וחסרי ישע במדינות העולם השלישי.

בתוכנית אף נרמז כי הירש מסכן את מדינת ישראל וקשריה עם רוסיה, ובכך גם נותן לרוסיה לגיטימציה למכור נשק לאויבי ישראל. לדברי הירש, הוא מעולם לא סחר בנשק, וכל פעילותו הביטחונית בגיאורגיה התמצתה בעריכת סקר עבור הממשלה שם - פעילות שקיבלה את כל האישורים הנדרשים ממערכת הביטחון בישראל.

בכתבה אחרת, שעסקה במבצע החילוץ של המדינאית הקולומביאנית אינגריד בטנקור, נאמר כי היה "קשר ישראלי" לפרשה, כשעל המסך מוקרנים קטעים שבו הירש לבוש מדים, והלר אומר כי הירש "עזב בטריקת דלת את צה"ל ועבר לייעוץ ביטחוני, וכמו שאנחנו רואים, נותן מניסיונו הטוב לאנשים הנמצאים הרחק הרחק מכאן".

באתר נענע10 אף נכתב כי את החיילים למבצע אימנו קצינים ישראלים, ובהם הירש. זאת, לטענת הירש, בשעה שהוא מעולם לא דרך על אדמת קולומביה, אימן או לקח חלק באימון חייליה. טרם הוגש כתב הגנה.