האופציות על הדולר משקפות לו היחלשות של 1.13% ל-3.74 ש' בפתיחת השבוע

איגוד: הסנטימנט השלילי בשוק המקומי צפוי להימשך על רקע חלחול המשבר בעולם לכלכלה בישראל ולתוצאות החברות ; ממשיכים להמליץ בתיק הסולידי על החזקה של 10% במניות

היום, כבכל יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו היחלשות של 1.13% לרמה של 3.74 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.783 שקלים מאחר שהוסיף כ1.9%.

כלכלני בנק איגוד כתבו ביום ה' האחרון במסגרת סקירתם השבועית כי בישראל הסנטימנט השלילי צפוי להמשך על רקע חלחול המשבר בעולם לכלכלה בישראל ולתוצאות החברות כפי שישתקפו בדיווחי הרבעון השלישי של השנה. ממליצים על איסוף סלקטיבי של מניות אשר ירדו ללא הצדקנה כלכלית בשל האלמנט הפסיכולוגי בשווקים.

באיגוד ממשיכים להמליץ בתיק הסולידי על החזקה של 10% במניות. כאשר במניות חו"ל הם ממליצים על השקעה בסקטור שרותי הבריאות והתרופות, סקטור דפנסיבי המתאים לתקופה, אשר ירד הכי פחות מתחילת השנה מבין הסקטורים הבולטים בשוק האמריקני.

סקטור דפנסיבי מעניין נוסף עליו ממליצים כלכלני איגוד הוא סקטור מוצרי הצריכה הבסיסיים. לדעתם ללקוחות ספקולטיביים יותר כדאי להשקיע במניות גדולות בסקטור הטכנולוגיה, אשר ירד באופן חד מתחילת השנה ונסחר במכפיל רווח עתידי נמוך יחסית.

בהתייחסם לאינפלציה ולריבית במשק הישראלי מעריכים באיגוד כי מדד אוקטובר יעלה ב-0.1% , בנובמבר נראה מדד אפסי ובדצמבר שוב יעלה המדד ב-0.1%. להערכתם האינפלציה בשנת 2008 תסתכם ב-4.6% והאינפלציה הצפויה ב-12 החודשים הבאים עומדת על 1.9%. להערכתם ממוצע הריבית במשק הישראלי בשנת 2009 יעמוד על כ-3%.

בהתייחסם לשוק המט"ח המקומי מציגים באגוד את הגורמים התומכים בהתחזקות השקל בטווח הקצר ובהם התרחבות פערי הריביות בין ישראל לארה"ב, המשבר הפיננסי החריף בארה"ב והעלאת שיעור החוב של ארה"ב ביחס לתמ"ג.

מצד שני מציגים באיגוד גם את הגורמים העשויים לתמוך בהתחזקותו של הדולר כנגד המטבע המקומי ובהם העצירה בתנועות ההון הזר למדינה, רכישת דולרים על ידי בנק ישראל, והוצאת כספים של משקיעים זרים מהמשקים המתעוררים חזרה הביתה.

באיגוד רואים את התמיכה הקרובה שוכנת ב-3.635 שקלים ורחוקה ב-2.465 שקלים. ההתנגדות נמצאת לדעתם בשער של 3.879 שקלים.

הכלכלנים ממשיכים להמליץ למשקיעים פרטיים על נתח של 10% משווי התיק באפיק המט"חי, תוך שינוי התמהיל בין המטבעות: כ-25% בדולר, כ-25% באירו וכ-50% במטבעות אחרים כגון הדולר הניו זילנדי, הדולר האוסטרלי, הדולר הקנדי והריאל הברזילאי.